Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft ruim 1,9 miljoen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 23.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: joepderksen@live.com. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 april 2012

ISD krijgt goede cijfers

STREEK – De ISD Bollenstreek doet het uitstekend, zo vinden de cliënten. Uit een door de ISD zelf georganiseerde enquête blijkt dat de organisatie een 7,4 als gemiddeld eindcijfer krijgt. De algemene klantgerichtheid wordt zelfs met een 7,5 beoordeeld.

Wel zijn er verschillen in de beoordeling van de cliënten uit de dorpen. In totaal hebben 686 van de 2.262 door de ISD aangeschreven personen meegedaan aan het onderzoek. Van deze mensen, gaven de inwoners uit Lisse maar liefst een 8,7 als algehele beoordeling over de wijze waarop de afdeling Re-integratie haar werk doet. Maar cliënten uit Teylingen gaven voor dit onderdeel slechts een 7,0.

Ook op andere gebieden waren er lokale verschillen. Zo ontvangen de ISD-medewerkers van de afdeling WMO (Wet Maatschappelijk Ondernemen) van de Noordwijkse klanten een 8,5, terwijl dezelfde medewerkers van de Hillegommers het moeten doen met een 7,0. De Hillegommers zijn sowieso kritischer, want van de 75 verschillende beoordelingscategorieën, ontving slechts één afdeling een cijfer dat onder de 6,0 lag. Dat was voor de medewerkers van de afdeling WI (Wet Inburgering); zij ontvingen van de Hillegomse cliënten een 5,8. Maar diezelfde medewerkers mochten van inwoners uit Lisse, Noordwijk, Noordwijkerhout en Teylingen beoordelingscijfers noteren die variëren tussen 7,5 en 8,0.

ISD-directeur Robert ’t Jong gaf woensdag 11 april aan tevreden te zijn met de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek. ‘We scoren ruim voldoende en als je meer dan een 7 gemiddeld scoort, dan doe je het goed. Dit goede cijfer is een compliment voor de mensen op de werkvloer.’ In vergelijking met vorig jaar werden iets lagere cijfers gegeven voor de afdelingen Schuldhulpverlening en Re-integratie. ‘Logisch’, oordeelde de directeur: ‘De cliënten van Schuldhulpverlening worden wat steviger aangepakt en ook bij de afdeling Re-integratie worden we strenger.’