Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft ruim 1,9 miljoen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 23.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: joepderksen@live.com. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

18 november 2013

Snacksalon De Schelp is beste cafetaria van Nederland

‘Het is net topsport’
ROELOFARENDSVEEN – Al jaren behoort snacksalon De Schelp tot de top van de 5.700 cafetaria-achtige bedrijven die Nederland rijk is. Op 28 oktober werden Theo enWilma Norder  samen met hun team beloond  met het mooiste wat ze kunnen bereiken: dee eerste plaats in de Cafetaria Top 100. Dit prachtige resultaat is het gevolg van jarenlang keihard werken, letten op de details en een team dat volledig op elkaar is ingespeeld, zo laat Theo Norder weten.
‘Dat we tot de top behoren is niet onverwacht, maar we waren wel verrast dat we de nummer één waren’, zo licht Norder toe. Ieder jaar bezoeken mystery bezoekers van de Cafetaria Top 100 zijn bedrijf om een oordeel te geven over de kwaliteit van de zaak. Dan gaat het onder meer om de kwaliteit van het eten, snelheid van bedienen en de gastvriendelijke service. De top zes bedrijven worden voorafgaand aan de uitverkiezing nogmaals bezocht door de voltallige jury en de eigenaren worden in een vraaggesprek ‘gegrilld’. De ondernemers moeten dan uitleg geven over alles waar ze mee bezig zjin, zoals personeelsopleiding, maatschappelijk verantwoord ondernemen en kennis van de markt. 
Drie jaar geleden is snacksalon De Schelp grondig gerenoveerd. Veel mensen zijn er al vaker geweest, maar voor de bezoeker die voor het eerst binnenloopt, is de aanblik van De Schelp een aangename verrassing. Het interieur oogt kleurrijk en vrolijk en her en der hangen touchscreens voor bestellingen en vermaak. Norder legt uit, dat zijn zaak zo is ingericht, dat de klanten ook op drukke uren snel geholpen kunnen worden. Dit dankzij een aantal ‘stations’,  waar medewerkers vanaf één vaste werkplek in de zaak de klanten kunnen bedienen.
Norder deelt de eer graag met zijn personeel, maar zeker ook met zijn schoonouders Martien en Ans Hogenboom. Zij zijn namelijk een dikke kwart eeuw geleden begonnen met De Schelp. Over de prijs: ‘Het allermooiste is dat we overtuigend op één staan. Alle bedrijven in de top 100 hebben minimaal een 8,9 als eindcijfer. Dat is al ontzettend hoog.’ Volgens de regels mag De Schelp drie jaar lang niet meedingen voor de top 100, maar komt het bedrijf in de ‘Hall of fame’ te hangen. Aan de ene kant vindt de ondernemer dat toch jammer. ‘De lijst mag geen doel op zich zijn, want dan zouden we ons werk aanpassen op de eisen van de lijst. Maar we willen beoordeeld worden over de manier zoals wij werken en zoals wij vinden dat het goed is.’
Het geheim van het succes is het feit dat het team zo goed op elkaar ingespeeld is, informeert Norder. Het allermoeilijkste in een groep is om alle neuzen dezelfde kant op te zetten. Het is net topsport en als het lukt met het team, dan wordt kwaliteit geleverd. Klantvriendelijkheid en service vereist de inzet van iedereen, elke dag weer. Bij ons wordt iedere klant beschouwd als een potentiële mystery shopper.’ Voor meer informatie: www.schelp.nl.