Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft ruim 1,9 miljoen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 24.000, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: joepderksen@live.com. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

31 oktober 2017

Salesmanagement zorgt voor extra omzet

ROYAL FLORAHOLLAND – Royal FloraHolland is bezig met een ontwikkeling in de bloemen- en plantensector. Royal FloraHolland heeft al een geruim aantal jaren de dienst persoonlijke verkoop in het totaal portfolio aan diensten voor kwekers. Zo kunnen de kwekers hun producten bij veel meer potentiële klanten onder de aandacht brengen en kunnen de bloemen en planten wereldwijd op de kaart gezet worden. Het is daadwerkelijk een win-win situatie, zo blijkt uit reacties.

Door Joep Derksen

André Zuidgeest maakt samen met andere gerberakwekers uit Focus on Gerbera collectief gebruik van deze dienst van Royal FloraHolland. Hij stelt enthousiast: “Het levert ons bekendheid in de markt op. Onze verkoper stopte ermee en daarom kozen wij voor deze dienst van de veiling. Salesmanagement zorgt er voor, dat er informatie uit de hele keten bij ons komt over nieuwe afzetmogelijkheden. Daardoor leveren wij nu ook meer aan bijvoorbeeld de retail.” En welke ondernemer wil er nou niet meer omzet en winst behalen?

John van Santen en Edwin Zuidgeest zijn teammanager bij Royal FloraHolland. Zij staan aan de basis van 'Salesmanagement', zoals dit nieuwe initiatief heet. ,,Voorheen hadden we de afdeling Persoonlijke Verkoop, maar dit is op een aantal vlakken vernieuwd. Met dat nieuwe jasje krijgt de afdeling ook een andere naam: Salesmanagement.''

Hij vervolgt: ,,De dienst Salesmanagement helpt kwekers bij het opstellen van een optimale verkoopstrategie. Het team geeft advies op maat, gebaseerd op de kennis over de afzet in de betreffende productgroep. Samen met de kweker versterken zij de verkoopstrategie door de afzetmarkt te vergroten en bestaande klantrelaties verder uit te bouwen.''

De dienst heeft in de afgelopen jaren zeer goede resultaten laten zien: bedrijven die in 2016 en 2017 deze dienst hebben afgenomen hebben gemiddeld 4% méér omzetgroei laten zien, dan de gemiddelde omzetgroei van niet-gebruikers bij Royal FloraHolland. Van Santen stelt tevreden: ,,Het is dus niet alleen een ontzorging voor de kweker, maar we leveren tegelijkertijd ook een extra impuls voor de omzet!''

Wilt u uw verkoopactiviteiten een nieuwe impuls geven, een beter verkoopplan of ondersteuning bij de afzet van uw bloemen en planten? Of wilt u misschien betere feedback en uitbouw van uw klantrelaties? Het team van Royal FloraHolland helpt u met persoonlijk advies op maat, gebaseerd op de kennis binnen Royal FloraHolland en kan voor de daadwerkelijke verkooptransactie van uw product zorgen. Zo wordt de verkoopstrategie van de kwekers sterk verbeterd, krijgt de verkoop een nieuwe impuls en groeit de omzet van de kwekers.

Edwin Zuidgeest, teammanager salesmanagement Royal FloraHolland, besluit: ,,Wist u dat de kwekers die gebruik maken van onze dienstverlening ons waarderen met een gemiddelde van een 8,1?