Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

09 mei 2006

Ontspannen door ReFlax


Ruud Warmerdam heeft veel ervaring in sportmassage, hotstonemassage, voetreflextherapie en stoelmassage. Ruim acht jaar heeft hij in de hele regio bij onder meer diverse sport- en voetbalverenigingen cliënten behandeld. Enkele jaren geleden werd bij hem het Syndroom van Usher geconstateerd. Dit betekent dat Ruud in de loop der jaren steeds slechter zal zien en minder kan horen. Dit was verschrikkelijk nieuws, maar Ruud heeft zijn leven opgepakt. Hij heeft zijn eigen bedrijf, genaamd ReFlax, opgezet en behandeld mensen nu individueel; vanaf zijn praktijk, maar ook bij bedrijven op locatie.

door Joep Derksen

Ruud is 41 jaar. Zijn drijfveer is dat hij mensen kan helpen hun problemen te verlichten. Met behulp van zijn voetreflextherapie en massages wil hij iets toevoegen aan het medische gebeuren. De gedachte achter voetreflextherapie is, dat het hele lichaam op de voeten wordt weerspiegeld. De onderkant van de voeten beelden de organen uit en de bovenkant van de voeten vertegenwoordigen de huid, botten en het skelet. Door middel van het reactiveren van energiestromen wordt een ontspanningsproces in werking gezet.

Met nadruk vertelt Ruud: “Ik genees niet, maar ik geef aan. Via de voet geef ik signalen aan het lichaam. Deze signalen moeten voor herstel in het lichaam zorgen, maar de persoon moet wel openstaan voor de behandeling en de wijze waarop het herstel gaat.”

De massages zorgen voor een algeheel gevoel van rust. Ruud wil de mensen meer bewust maken van hun lichaam, zodat men als het ware kan onthaasten: “De mensen zijn steeds drukker en het is goed af en toe even stil te staan, even te ontspannen en een moment voor jezelf te hebben. Een massage duurt een uur. In het begin praten de mensen nog, maar op een gegeven moment denk ik: “Zijn ze nog wakker?”

Een van de speciale dingen dat ReFlax verzorgt is de Stoelmassage. Ruud bezoekt bedrijven in de regio en geeft de werknemers een behandeling die ervoor zorgt dat het risico van muisarmen en verkeerde lichaamshoudingen sterk verminderd wordt. Het uiteindelijke resultaat van deze Stoelmassages is, dat het ziekteverzuim veel lager wordt. De medewerkers van Bureau Aan Zee in Noordwijk maken er al dankbaar gebruik van.

Goed gevoel

Ruud vertelt enthousiast over zijn bedrijf: “Het geeft me een goed gevoel dat ik de mensen kan helpen. Mijn cliënten zijn van alle leeftijden: van begin dertig tot 70+. Als iemand van de stoel afkomt en zegt “hè, lekker!”: geeft dat mij heel veel voldoening. Dat mensen bewust worden van hun lichaam, vind ik belangrijk. Verder geen zweverige dingen. Ik help de mensen en weet waar ik mee bezig ben!

Voor meer informatie: ReFlax, Boekenburglaan 48 Voorhout, T: 06 2916 5451, of W:
www.reflax.info.