Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

10 november 2006

Puntenlijstje voor betere communicatie met burger

Lisse – De gemeente heeft uitgezocht hoe het beste de dienstverlening naar de burger verbeterd kan worden. Een projectgroep is hiervoor samengesteld en nu, vier maanden later, is het eindrapport gereed. Wethouder Jan Kippers: ‘We zijn er heel trots op dat het rapport zo snel is gerealiseerd!’

In het rapport worden 18 verbeterpunten opgesomd. Alle medewerkers moeten onder meer voortaan klantgericht werken: een ‘service with a smile’, zoals het in goed Nederlands in het rapport staat. Ook wordt vermeld dat de gemeente kritisch moet zijn op zichzelf en altijd moet willen terugkijken naar wat gepresteerd is. Dus met regelmaat evalueren en verbeterpunten opstellen. En als klachten van inwoners positief benaderd worden en worden beschouwd als een goed advies, dan komt het ook helemaal goed met de dienstverlening.

Communicatie kan in de toekomst overigens het beste via de gemeentewinkel, één algemeen telefoonnummer of via de website, zo vervolgt het onderzoek. Voorgesteld wordt, dat in de gemeentewinkel zes loketten worden aangebracht, waar mensen terechtkunnen voor vragen of klachten over bijvoorbeeld burgerzaken, belastingen, vergunningen en welzijn.