Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 november 2006

Wethouder Mesman wenst bioscoop in zijn woonplaats

Lisse – PvdA-wethouder Guus Mesman gaf vorige week aan dat hij een bioscoopvestiging in Lisse een warm hart toedraagt: ‘De wens voor een plaatselijke bioscoop leeft in de Lissese gemeenschap en ook ik hoop dat het kan lukken. Ik ga liever naar de film in mijn eigen dorp dan dat ik in de auto moet stappen om naar Leiden of Haarlem te gaan. Maar we moeten wel met beide benen op de grond blijven staan, want financieel gezien moeten we er wel wat voor over hebben. Als er ergens een bioscoop komt, zullen er ook parkeerplaatsen moeten komen en die kosten geld. Geld wat een bioscoop nooit zal kunnen betalen.’

Mesman voegt er onmiddellijk zijn persoonlijke mening aan toe: ‘Mocht blijken dat een bioscoop niet haalbaar is, dan ligt er een grote uitdaging voor het Filmhuis. Wanneer zij een grotere zaal hebben, kunnen ze ook een groter deel van de Lissese bevolking van dienst zijn!’

De gemeenteraad beslist in januari van het volgende jaar of Lisse de geneugten van een bioscoop mag ondervinden.