Stichting gaat promotionele activiteiten stroomlijnen
NOORDWIJK – In een gezamenlijk initiatief van de gemeente en ondernemers is de Stichting Noordwijk Marketing opgericht. Bij de eerste officiële presentatie aan de pers presenteerde de stichting zich als de instantie die in de toekomst alle promotionele activiteiten stroomlijnt en wellicht op zich neemt.
Bestuursvoorzitter van de stichting Henk Kok en wethouder Leendert de Lange introduceerden ook de Noordwijk Guide, een boekje met informatie over Noordwijk, haar historie en de mogelijkheden voor accommodaties, restaurants, activiteiten, wetenswaardigheden en tips. De lancering van de website www.noordwijk.info is uitgesteld tot 30 april ‘om de site foutloos te laten opereren.’
De Lange: ‘Ons credo is: “Iedereen baat bij de badplaats” en in dat kader heeft de gemeente 160.000 euro gereserveerd om dit initiatief op te zetten. Dit doen we, omdat ook het bedrijfsleven actief betrokken is bij Noordwijk Marketing: de 80 deelnemende bedrijven hebben op dit moment 83.500 euro bijgedragen en dit bedrag zal naar verwachting alleen maar toenemen.’
Kok vult aan: ‘Noordwijk Marketing wil zorgen voor een onderscheidende positionering van Noordwijk als woon-, werk- en badplaats. In dit verband zullen wij vooral beleidsvoorbereidend en richtinggevend actief zijn. Met de deelname van de overheid in dit marketinginitiatief is de consistentie van het beleid gegarandeerd.’
De wethouder voegt hier aan toe: ‘Als gemeente richten we ons niet alleen op Noordwijk aan Zee, maar ook maken toeristen kennis met Noordwijk Binnen. Op een bewolkte dag is dit een perfecte locatie om kennis te maken met het cultuurhistorische centrum van onze plaats. De mensen moeten eerst aan Noordwijk aan Zee denken en dan verrassen we hen met Noordwijk binnen op een schaduwrijke middag. Ook promoten we onszelf als dé uitvalslocatie naar andere toeristische trekpleisters, zoals de Keukenhof, Amsterdam en Den Haag. Tegelijk laten we Noordwijk zien als een geschikte plek om een bedrijf te vestigen.’
In de toekomst vallen nieuw op te zetten activiteiten onder verantwoordelijkheid van Noordwijk Marketing. Ook zijn er gevolgen voor de bestaande activiteiten die georganiseerd worden, zo maken Kok en De Lange duidelijk: ‘We willen bestaande activiteiten combineren tot arrangementen voor verschillende groepen om mensen een extra motief te geven naar Noordwijk te komen.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home