Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 maart 2008

Ouderestafette met stropdas

De Zeehonk wint Basisscholen Zwemtoernooi

NOORDWIJK – Met circa 100 deelnemers was de zevende editie van het NZ&PC Basisscholen Zwemtoernooi weer een groot succes. Voor de initiator van dit evenement, Teun Blokland, was het ook een gedenkwaardig moment, want hij draagt het organisatorstokje over. Wethouder Gerben van Duin moest zijn boude opmerking van vorig jaar gestand doen en hij liet zich van zijn sportieve kant zien in de ouder-estafette.

Tijdens het zwemtoernooi nemen de leerlingen van tien basisscholen het op tegen elkaar. Blokland legt uit over het toernooi: ‘Ik had op een gegeven moment het idee om een toernooi wedstrijdzwemmen te organiseren. De mensen om me heen zeiden: “Dat lukt nooit” en dat moet je mij niet zeggen. Dit jaar wordt het alweer voor de zevende keer gehouden. In principe levert iedere school twaalf leerlingen aan, waarbij iedereen vier keer zwemt. De totale tijd dat er gezwommen is, wordt gedeeld door 48, zodat de winstkansen gelijk verdeeld zijn en je voorkomt dat alleen wedstrijdzwemmers gaan winnen.’ Hij besluit: ‘Overigens is dit in principe de laatste keer dat ik dit toernooi organiseer en er is iemand die het wil overnemen.’

Drijfgewichten

Rondom het zwembad zelf staan de leerlingen en hun ouders de in het water krabbelende en spartelende deelnemertjes luid aan te moedigen en hier en daar worden grote spandoeken opgehouden. Een van de hoogtepunten van de dag is de deelname van wethouder Gerben van Duin aan de ouderestafette. Hij dook – met stropdas! - voor Wakersduin het water in en zwom de twee baantjes naar zijn beste kunnen, waarbij hij net als zijn tegenstanders twee drijfgewichten met zich mee moest zeulen. Over zijn deelname vertelt hij, enigszins hijgend: ‘Wat een verzuring krijg je tijdens het zwemmen! Waarom ik meedoe? Ik open dit toernooi ieder jaar en vorig jaar liet ik me ontvallen dat ik wel voor de leerkracht Leo Kruidhof wilde invallen, als hij niet kon deelnemen. Ik dacht dat niemand dat hoorde, maar dat bleek wel zo te zijn. Ik doe het echter met plezier en dan met name voor de kinderen op Wakersduin.’

Gezellig

De kinderen zelf genieten met volle teugen. De tienjarigen Bas en Roy zitten aan de kant na te hijgen van de schoolslag en borstcrawl wedstrijden. Bas: ‘Ik ben laatste geworden, maar het is wel heel leuk!’ Sanne (12), Floor (12) en Nikita (13) verdedigen de eer van de Klaverweide: ‘We hebben een goede kans om te winnen, maar het is vooral lekker en gezellig om hier te zijn’, leggen ze uit. Jesse, Marla en Amber (allen 11) zetten zich in voor de Vierboet: ‘Vorig jaar werden we derde, dus we gaan weer voor de prijzen!’

Einduitslag (gemiddelde tijd over 25 meter):
1. Zeehonk (24,8 sec (totaaltijd = 19:49,5))
2. Wakersduin (24,8 sec (totaaltijd = 19:52,1))
3. Bronckhorst (26,9)
4. Klaverweide (27,7)
5. De Vierboet (28,8)
6. De Noordwijkse School (29,9)
7. Schapendel (31,3)
8. De Jutter (31,4)
9. Hoffenne (31,5)
10. De Witte School (35,3)


1 Comments:

At 5:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

Beste lezer,

Op zoek naar een mooie stropdas voor een feest, sollicitatie of gewoon omdat het van je baas moet of omdat je het zelf mooi vindt.

Maar vecht je altijd met die knoop, kijk dan eens op www.stropdas.org

Bij Whytie hebben we alleen stropdassen die je niet hoeft te strikken / knopen.

Dat is makkelijk en mooi!

Met vriendelijke groeten,

Whytie

 

Een reactie posten

<< Home