Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 maart 2008

Spreekverbod college bij stamtafel Noordwijk

LISSE – ‘Gezien de situatie met Hillegom, Lisse en Noordwijkerhout zal het college niet aanwezig zijn bij de stamtafel van Noordwijk, waar fusiemogelijkheden tussen gemeentes besproken worden.’ Deze mededeling dat het college zichzelf een spreekverbod oplegde kwam van burgemeester Corrie Langelaar tijdens de vergadering van de commissie Regionale Zaken op maandag 17 maart.

Langelaar: ‘Deze discussie gaat tussen andere gemeenten. Gezien de huidige situatie leek het ons niet zinvol of wijs daar te zijn. Op het moment dat een van ons daar gaat zitten, ontkomen we er niet aan dat er een microfoon onder onze neus gehouden. We kunnen dan heel lastig steeds zeggen dat we geen commentaar hebben.’

Dat dit geen unaniem collegebesluit was, bleek uit de woorden van wethouder Bas Brekelmans: ‘Als het onderwerp toch open op tafel ligt, zijn we best grote jongens en kunnen we zeggen dat we geen commentaar hebben. Ik kan best mijn mond houden en laat me niet dingen zeggen die ik daar niet kwijt wil. Ik kan helaas niet bij de stamtafel van Noordwijk aanwezig zijn, anders was ik er wel heengegaan.’

Langelaar voegde eraan toe: ‘In het belang van de gemeente hebben we als meerderheid van het college de afweging gemaakt om niet te gaan.’