Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

04 september 2008

Kippers: ‘Dit was een blunder van mij’

LISSE – ‘Het was een ongelooflijke blunder van mij en ik bied mijn excuses aan.’ Deze woorden komen van wethouder Jan Kippers (CDA), die vorige week meldde dat de gemeentewoning aan de Von Bönninghausenlaan 27 verkocht kon worden omdat de bewoonster overleden is.

De betreffende vrouw is echter springlevend, maar heeft besloten te verhuizen naar een andere locatie. De redactie werd geïnformeerd over dit euvel en desgevraagd geeft Kippers een reactie. Hij gaat, en dat siert hem, diep door het stof: ‘Mijn mededeling dat de bewoonster overleden is, was niet gebaseerd op verkeerde informatie die ik gekregen had, maar absoluut een verspreking. Ik heb het achterliggende stuk niet goed gelezen; deze informatie stond er niet in. Waarschijnlijk ben ik de fout in gegaan, doordat in voorgaande gevallen een gemeentewoning verkocht werd vanwege het overlijden van de betreffende bewoner.’

De wethouder onderneemt onmiddellijk actie: ‘Dit is een buitengewoon pijnlijke fout en een blunder van mij. Ik stuur een excuusbrief en een grote bos bloemen naar de betreffende bewoonster.’ Maandag 1 september ging Kippers ook persoonlijk bij de bewoonster langs en de vrouw waardeerde deze actie zeer.