Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

27 mei 2009

Eerlijke vinders brengen gestolen spullen terug

LISSE – Voor Marielle Wassenaar zijn de 9-jarigen Wouter, Sten, Roos en Bhodi echte helden. Deze leerlingen van de Klarinet speelden donderdag 14 mei in de bosjes en vonden daar een tas met daarin een laptop, autoradio, oplader en computerspelletjes. Deze spullen waren in de nacht van maandag 11 mei op dinsdag 12 mei uit de auto van Wassenaar gestolen.

Wouter was degene die de tas oppakte. Hij vertelde: ‘We waren een dierenclub begonnen en hadden een hutje gemaakt in een van de bosjes. Ik zag daar een tas liggen en tilde die op. De tas was ongelooflijk zwaar en ik keek erin.’ Nadat hij zijn vondst ontdekte, riep hij tegen de anderen: ‘Kijk eens jongens, wat ik gevonden heb!’ De vier kinderen debatteerden of ze de politie zouden bellen of eerst naar een van hun ouders zouden lopen. Bhodi woonde vlakbij de vindplaats in de Berliostraat en de eerlijke vinders liepen naar zijn huis. Bhodi’s moeder kon de laptop aan de praat krijgen en via een geopende email kwam ze in contact met mensen die haar in contact konden brengen met de eigenaresse van de laptop.

Wassenaar was dolgelukkig toen de kinderen de laptop en andere spullen kwamen langsbrengen. ‘Op deze laptop stonden vijf jaren aan kinderfoto’s en ik dacht dat deze voor altijd verdwenen waren. Eigenlijk is het een heel raar verhaal; die mensen halen mijn spullen weg en drie dagen later heb ik het weer terug. Maar Wouter, Roos, Bodi en Sten: jullie hebben me heel blij gemaakt!’
Om haar dankbaarheid te uiten ontvingen de kinderen vier grote zakken met snoep en een gouden medaille met de woorden ‘Dank je wel!’. En de foto’s? ‘Die ga ik zeker branden’, lachte Wassenaar.