Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 december 2009

Nieuwe gemeentesecretaris kijkt naar toekomst

LISSE – De nieuwe gemeentesecretaris Jan Schellevis introduceerde zichzelf aan de politiek tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag 17 december. Vier jaar lang was hij gemeentesecretaris in Rijnwoude, waarbij hij zich onder meer bezig hield met de gemeentelijke herindelingsperikelen.
Schellevis liet weten: ‘Mijn klus zat erop en ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. U hebt als gemeente bepaalde vraagstukken en daar ga ik me mee bezig houden.’ Op de vraag of de nieuwe gemeentesecretaris, die op 4 januari officieel wordt geïnstalleerd, in dienst is genomen om Lisse naar een fusie te leiden, antwoordde Schellevis: ‘Ik houd het op samenwerken, maar ik heb wel begrepen dat ik ook voor dit soort trajecten wordt ingezet.’
In het gemeentelijk magazine ‘Lekker Bloeieh!’ uit Schellevis zich nog wat duidelijker: ‘Het tweede onderwerp op Schellevis’ prioriteitenlijst is de gemeentelijke herindeling. Volgens Schellevis moet Lisse voorzichtig toegroeien naar een fusie met buurgemeenten. “Daarbij maakt het niet uit of je het einddoel in 2014 of 2016 haalt. Lisse doet het hartstikke goed, maar samen bereik je nu eenmaal meer”,’ aldus het personeelsblad.