Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

02 februari 2010

Gepassioneerd professioneel

SASSENHEIM – Het team van uitvaartverzorgers van Yarden en Courtesy Uitvaartzorg zet zich met hart en ziel en vol passie in voor iedere uitvaart. Mariëtte Jacobs, Emmie van der Horst en John Kasterop delen hun visie over hoe een goede uitvaart moet verlopen: ‘Wij willen alles mogelijk maken waar de mensen behoefte aan hebben.’

Yarden en Courtesy heeft zich in recordtempo ontwikkeld, maar gezien de wijze waarop het team opereert is dat niet zo bijzonder. Wie wil er namelijk niet dat het laatste afscheid met een dierbare op de best mogelijke manier wordt verzorgd? Van der Horst: ‘Ėén persoon begeleidt de uitvaart altijd van het begin tot het einde. Mijn ervaring is, dat je een band opbouwt met de mensen. Wanneer je aanbelt, ben je een vreemde, maar na twee uur heb je alles besproken. Als ik de volgende dag weer terug ben, zijn we al vertrouwd met elkaar en ik zou het niet anders willen.’

Jacobs wordt ingeschakeld voor de verzorging thuis: ‘Ik vind het heel fijn dat ik op een mooie manier kan bijdragen aan het respect verlenen aan de overledene. En als de familie zegt: “Zo zag onze geliefde eruit!”, dan ben ik heel blij.’ Kasterop: ‘We vullen elkaar heel goed aan. We zijn drie verschillende mensen, maar met hetzelfde doel voor ogen. We brengen altijd een stukje van onszelf mee bij het regelen en verzorgen van de uitvaart. We doen het professioneel uiteraard, want de familie heeft niets aan iemand die gaat meegrienen. Maar met passie en kwaliteit: wij verzorgen de uitvaart zoals de nabestaanden willen.’
Meer informatie: Yarden en Courtesy Uitvaartzorg, Warmonderweg 12A, 2171 AH Sassenheim, T: 0252 220 288, E: courtesy@yarden.nl.