Parkeerproblematieken lopen de spuigaten uit
Door Joep Derksen
Zo’n vier jaar geleden zijn er al aanpassingen uitgevoerd om de parkeerproblematiek tegen te gaan. De aan- en afrijdroute werd aangepakt en een deel van de ijsbaan werd omgeturnd in parkeerplaatsen. Jochemsz: “We waren ervan overtuigd dat deze acties voorlopig voldoende zouden zijn, maar dat duurde maar een paar jaar. Door het groeien van de verenigingen is er een onhoudbare situatie qua verkeersveiligheid en sociale veiligheid ontstaan. Mensen krijgen heel gemakkelijk ruzie met elkaar. De sportverenigingen doen er alles aan om de parkeeroverlast te voorkomen. We vragen de sporters om zich niet op het sportpark te verzamelen wanneer ze uitspelen, maar om dit op het parkeerterrein voor het bestuurscentrum te doen. We roepen de leden via onze websites en middels andere uitingen op om op de fiets te komen. Zo trachten we om zo min mogelijk auto’s op het sportterrein te krijgen.”
Een mogelijke oplossing voor de parkeerproblematiek is de ontwikkeling van het project Park Overbosch. Daar staat een ontsluitingsweg gepland, die ook door de bezoekers van het sportpark gebruikt zou kunnen worden. De realisatie van Park Overbosch zal echter zeker nog twee jaar op zich laten wachten en dat is te lang, zo oordeelt Jochemsz. “Deze ontsluitingssituatie gaat steeds lastiger worden. Het is op de piekmomenten gewoon te vol en dat geeft een extra belasting op de aan- en afvoerroute. Mensen gaan parkeren in de berm en dat versmalt de weg, waardoor het in- en uitrijden lastig wordt. Het gevolg is dat mensen met hete hoofden tegenover elkaar komen te staan.”
Lapmiddel
Binnenkort zullen er gesprekken plaatsvinden met wethouder John Stuurman (D66): deze parkeerproblematiek is dan een van de gespreksonderwerpen. Mogelijk wordt dan ook geopperd om te kijken naar de ijsbaan als parkeerplaatsgelegenheid, totdat Park Overbosch is opgeleverd. Jochemsz: dit blijft een lapmiddel, net als het inzetten van verkeersregelaars, maar er moet toch wat gebeuren.”
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home