Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 februari 2011

Zwam John Voordouw

Zingen is niet mijn sterkste kant. Wat dat betreft kan ik net zo goed mee doen aan de Niks-factor. Gelukkig heb ik meer verstand van voetballen. Wat waren we goed in het warme Zuid Afrika. Wat waren we trots met z’n allen, heel Nederland kleurde Oranje, zelfs mijn kerk was Oranje gekleurd. Mooi he, die Bavaria jurkjes, als ik hier nu in Voorhout maar niet wordt opgepakt met mijn oranje outfit. Van de bisschop van Haarlem mag ik mij niet meer met voetbalzaken bezig houden, vandaar dat dit de laatste keer is geweest dat ik een voetbal en een Vuvuzela in mijn hand hou. Deze Oranje troep is vanaf morgen te huur bij John en Bianca van de Jobiro.

Voor de minder gelovigen onder ons, wil ik graag een moment van bezinning. Zondag,zondag, Vandaag blijf ik de hele dag dicht bij je. Zondag,zondag, We hebben tijd om lekker lang te vrijen.
We houden stevig de gordijnen dicht vandaag. Schemerlicht, jouw gezicht zie ik vaag. Geen overwinning is er en geen nederlaag. De winkels blijven dicht vandaag. Zondag, zondag, Vandaag blijf ik de hele dag dicht bij je. Zondag,zondag, We hebben tijd om lekker lang te vrijen.

Mag ik mij even voorstellen. Mijn naam Prins Paul van Oranje, de Carnavalsprins van de Katholieke gemeente in Opdam. Mijn winkel is wel open op zondag. Als Albert Hein wil mogen zij wel een kraampje in de Bartholomeus zetten op zondag, …..dan weten ze zeker dat Voorhout geen boodschappen doet op deze vrije dag…… Zet er nog een paar klompen bij en wie weet wordt Voorhout dan wel een echte toeristische gemeente, dat zal wel niet want daar is meer voor nodig!!!!!!!!

Ik logeer op het ogenblik een weekje bij mijn collega Kees van Vliet. Kees wil volgend jaar graag Prins Carnaval worden in Voorhout. En ik….Ik moet Kees even wegwijs maken in het Carnaval gefeest. Dat gaat wel lukken volgend jaar met onze Kees als Prins Bartholomeus de Eerste. Bovendien is carnaval tegenwoordig een sociaal feest. Er is aandacht voor zieken, voor gehandicapten en ouderen. Daar kunt U perfect aandacht aan besteden. Op deze manier vinden de mensen de weg terug naar de kerk. Als die volzit, heb je de kans om een creatieve boodschap te geven aan de invuling van de heilige eucharistie. O ja, 35 jaar geleden was er in Venlo al een priester die het heeft geschopt tot Prins Carnaval, Dus zo nieuw is dit ook weer niet. Jullie zijn al vernieuwend bezig geweest….. met jullie roze Johan.

Even een paar Voorhoutse kronkels. Ik was van de week even aan het wandelen en toen was ik verdwaald. Ik kwam uit bij het nest. Het nest, dat staat bij de Fam. Van Steyn. Ja, Cock en Nelleke van Steyn hebben sinds het afgelopen voorjaar een ooievaarsnest in de tuin. Gekregen van de kinderen !!! Aan me hoela. Cock en Nelleke durven nu pas te laten zien dat ze echt geslachtsrijp zijn …………om opa en oma te worden. Dus dat ooievaarsnest is binnen de kortste keren bewoond.

Bart Hekker van de fietsen winkel is gevallen tijdens het fietsen en heeft nu zijn heup gebroken, erg he. Bart was even vergeten dat hij zelf ook zijwielen verkoopt. De Kerstmarkt op zondag 19 december was ook een groot succes. Pastoor van Vliet had voor de perfecte sfeer gezorgd. Zondagochtend vroeg was hij met het complete kerkbestuur met spuitbussen sneeuw door het hele dorp gegaan. Heel Voorhout was veranderd in een wit tapijt. Op het kerkplein liep Willem Vink van de Oranje vereniging een beetje sip rond te kijken. De Oranje vereniging had voor deze dag allemaal waterspelletjes bedacht. Daar kwam niets van terecht. Gelukkig hadden ze ter plaatse een nieuwe attractie bedacht: Winter-buikschuiven, ze hebben alleen een meetlint nodig.

Over meetlint gesproken. Ik moet even m’n nieuwe sponsor noemen. Voorhout,….. schroeven en pluggen. Eh……..Ik bedoel….. Voor hout, schroeven en pluggen, Rolhorren tegen de muggen, Lijm, zinken dakgoten Gaat U natuurlijk naar Peter…… van Schroten. Peet, die honderd Euro, Wil je daar een bonnetje BTW voor? Of mag dat zo in mijn kontzak???

Nu we toch in de bouw bezig zijn. Jeroen Schulte van de Fixet heeft het oude pand van de Plus gehuurd. Hij gaat daar een bordeel beginnen, Nee, niet zo maar een bordeel, Alleen bouwvakkers zijn daar welkom. Er werken alleen maar: doehetzelfdozen.

Albert van Kesteren heeft een nieuwe auto, Een nieuw model, heel erg milieu bewust Je hoeft niet meer te schakelen. Een auto met groente aandrijving Hij heeft een auto met een auTOMAATJE

Weet U waarom John Voordouw geen prins is geworden dit jaar??? Albert Hein sponsort hier de Prinsverkiezing. De dochter van de slager, ik zal geen namen noemen omdat ze Marloes heet, heeft van de week bij Wim Klok, de visboer , zitten oppassen en het werd nogal laat. Zij even TV kijken, maar na twaalf uur hebben ze in Katwijk alleen nog allemaal interactieve programmas op zijn TV: Bel snel, Bel snel 0909 2.50 per minuut Er is ook een gratis nummer, dat U kunt bellen: 14 0252.

Met Kees van Velzen, wethouder van Voorhout, Ja, Kees mocht wethouder worden na het vertrek van Wim Hollaart. Kees had al jaren lang zijn best gedaan in de gemeenteraad en dan zou het zo zielig om weer in de raad te zitten tussen al die nieuwe mensen. Dus Kees mag de telefoon gaan opnemen om alle vragen te beantwoorden die de mensen hebben over de participatie. Ik zal Kees even citeren: Wanneer het niet mogelijk is direct antwoord te geven wordt de beller doorverbonden naar de juiste afdeling voor antwoord. Bel snel, bel snel ……… Ik weet wel welk nummer ik ga draaien.

Weet U trouwens wie de eerste prijs heeft gewonnen in de decemberactie van de winkeliers hier in Voorhout?? Theo van Werkhoven. Leuke he, die foto in de krant. Theo wilde eerst niet op de foto.
Maar Theo, tegenwoordig hebben we BREEDBEELDfoto’s Een reischeque van 500 euro was de eerste prijs Kan die eindelijk met zijn gezin naar zijn geboorteland: Plopsaland in België .

Heeft u het voorwoord van Sander Schelberg gelezen in het carnavalsboekje? Nee??? Ik zal het even voorlezen. Drie dolle dagen die dwazen draperen door de dorpen doordrongen der dolle dingen die doorgaan ….. Maar Sander je bent wel DE DWARSDRIJVERS vergeten. Deze alliteratie kan langer Ik zal het even voordoen. Sander Schelberg Synoniem Schutterskoning Sinthubertus Samen Samenwerken Sfeerproeven Schoolbezoeken Sleuteloverdracht Spreekstalmeester Seniorenmiddag Speciale Schoonmaak Schoonoord Stroomstoring Sar Sportveldje Slotconclusie Sander Schelberg Supercalifragilisticexpialidocious. Sander nu kan je alvast oefenen voor op de praalwagen van de gemeente bij het bloemencorso, Want het thema van onze praalwagen bij het corso is Marry Poppins.

De gemeente Voorhout moet niet bezuinigen, maar ombuigen. De gemeenteraad is in meerderheid akkoord gegaan met de door het college van B&W voorgestelde bezuinigingen voor de komende jaren.
Ondanks vurige pleidooien van oa de kinderboerderij en de bibliotheek is er minder geld voor iedereen. Ook ontkomt de gemeente er niet aan als gevolg van de economische crisis om voor de komende jaren de broekriem stevig aan te halen. Gelukkig hebben we een wethouder van financiën die zijn taak heel serieus neemt, Leo van de Zon haalt wel er overtuigend de broekriem aan, letterlijk en figuurlijk.

Is het U opgevallen dat de meeste bestuurders van ons college uit Voorhout komen, Sander woont hier, Leo woont hier en Kees van de telefoonlijn, woont ook hier. Karin Lambrechts komt uit Dordrecht,
Die kent U toch wel?? Dat is die nieuwe dame van de VVD. Zij is in plaats gekomen van Bart Homan. Wat is dat een lekker DING!!!!! Daar zou ik als priester best wel eens een keertje mee willen……biechten.

Elk weldenkend mens ziet wat er moet gebeuren met het rare fietspad bij het spoor. Toch moet er weer een adviesbureau aan te pas komen om hier een oplossing voor te bedenken. Wat ik wel weet is dat de gemeente wel moet opdraaien voor deze kosten van het verleggen van het fietspad. Aan de andere kant bij Schoonoord moeten ook nog enkele ingrijpende veranderingen worden gedaan. Maar dan is het project eindelijk helemaal afgerond, en moet voor 1 april de langdurige reconstructie van de Herenstraat afgerond zijn. Leo???? Dit is toch wel een grapje? 1 april??? Deze extra werkzaamheden leiden volgens Leo van de Zon niet tot een overschrijding van het budget. De wethouder denkt zelfs nog een beetje geld over te houden. Dat is pas echt een grap, Verbouwen en geld overhouden.

Zaterdag op zondagnacht om kwart over drie: Piet de Ruiter staat bij de Boerhaave voor de deur te roepen: Ton, Ton, ben dicht of ben je al gesloten? Zo, is het al zo laat??? Ik moet er mee stoppen.
Morgen vroeg op,, ik moet nog boodschappen doen voor kerkestijd. Bij Albert Hein…… in Warmond natuurlijk. PIET? PIET? Sta je nog steeds bij de Boerhaave?? Ga je mee koffie drinken bij mij in de pastorie ?

U mag meezingen tijdens mijn afgang.