Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 september 2011

Veel lof voor Langelaar

LISSE – Veel loftuitingen ontvangt burgemeester Corrie Langelaar van de lokale politieke kopstukken. Een rondje langs de fractievoorzitters laat zien dat de burgemeester, die op 17 december officieel afscheid neemt, vooral op sociaal vlak bijzonder sterk was.

Fractievoorzitter Marianne Entrop (VVD) vertelt: ‘Het vertrek van Corrie lag al in de lijn der verwachting; ik hoorde hier regelmatig iets over in de wandelgangen. In Lisse heeft ze een grote sociale functie vervuld; dat was haar meest sterke punt.’ Haar D66-collega Cees Verburg laat weten: ‘Corrie heeft zich jarenlang met heel veel energie ingespannen voor onze gemeente. Ik wens haar al het goede. Bestuurlijk gezien hebben we enkele stevige confrontaties gehad, maar we kunnen elkaar recht in de ogen zien. Ik gun haar van harte al het goede toe.’

Ook Cees Ruigrok, fractievoorzitter van Nieuw Lisse, is positief: ‘Corrie was een heel aardige burgemeester met een groot sociaal hart. Het is jammer dat ze ons gaat verlaten, maar ik heb er wel alle begrip voor. Fractievoorzitter Dolf Kistemaker (PvdA) informeert: ‘Op persoonlijk vlak kon ik het prima met haar vinden. Zakelijk waren er wel punten van kritiek door de jaren heen, maar de balans sloeg in haar voordeel.’

Fractievoorzitter Marius Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie): Corrie blinkt uit in het sociale deel van de functie. Ze weet de vrede te bewaken, mensen bij elkaar brengen en vrienden te maken. Bestuurlijk was ze niet de allersterkste, maar ze was wel een prettig iemand om mee te besturen. Ze liet je altijd de ruimte en ik vond haar een heel prettige vrouw.’ Ook Joke Vermeulen, CDA-fractievoorzitter, is positief: ‘Voor Corrie is het toch fijn dat ze na zoveel jaren zo hard werken aan een tijd van rust toekomt. Haar spontaniteit en hartelijkheid zullen we missen. Mijn wens voor haar is dat ze met haar nieuwe partner heel veel mooie jaren tegemoet gaat.’