Schadeclaim vanwege Hoogwaardig Openbaar Vervoer
Fractievoorzitter Cees Ruigrok (Nieuw Lisse) hoopte dat de HOV-lijn nog via een ander deel van Lisse kan lopen. ‘Wat kunnen we doen om provincie op andere gedachten te brengen?’ Van Zelst reageerde: ‘Als de provincie het voorkeurstracé door de Sportlaan wil vasthouden, dan betekent dat financieel nogal wat; we moeten de plannen aanpassen. Op 21 februari is er ambtelijk overleg tussen de gemeente en de provincie over wat de schade is als de HOV door de Sportlaan wordt gepland. De maatschappelijke kosten-batenanalyse is dusdanig groot dat van een heel grote schadeclaim kan worden uitgegaan. Alleen zo kan die kosten-batenanalyse toch positief zijn.’
De wethouder blijft hopen: ‘Als de Lisserhaven als onderdeel van de Westflank niet wordt bebouwd, dan is de Sportlaan volgens een onderzoeksbureau geen optie, maar zou de huidige brug een optie moeten zijn. Ik heb al gezegd dat die brug nu al een obstakel is voor het verkeer.’ De reactie hieropp was dat de bus voorrang zou moeten krijgen over de brug en dat het meeste verkeer over de N207 geleid zou moeten worden. Van Zelst: ‘Daar heb ik niet veel fiducie in.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home