Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 augustus 2012

Voetbal5daagse brengt plezier in voetballen


NOORDWIJKERHOUT – Vijf dagen lang voetbalden 24 kinderen dat het een lieve lust was. Zij namen deel aan de Voetbal5daagse die bij VVSB georganiseerd werd. Dit evenement is bedoeld voor jongens en meisjes tussen 6 en 13 jaar; de kinderen krijgen techniektraining, maar ook is er volop gelegenheid om spelenderwijs met het voetbalspelletje kennis te maken.

De Voetbalvijfdaagse wordt opgezet door het bedrijf Sportpassie. Moeder Judy Zoutman en dochter Loes van der Fits zijn hiervan twee van de drijvende krachten. En ze genieten van ieder moment. ‘Je ziet elke keer weer dezelfde gezichten terugkomen en de trainers kennen alle kinderen bij naam. Bij ons komt niet het commerciële op de eerste plaats. Het geeft ons juist een goed gevoel als de kinderen met lachende gezichten naar huis gaan.’

Buiten op het veld zijn de kinderen druk in de weer met allerlei voetbalspelletjes, zoals voetbalbowling en voethonkbal. Uitstekende oefeningen waardoor de kinderen leren om secuurder te spelen en samen te werken. Ze doen het allemaal voor de lol, want een medaille scoren zit er niet in. Zo’n systeem zou ook averechts werken, vertellen de organisatoren. ‘F1-spelertjes winnen het altijd van F6-voetballertjes. Wij willen dat iedereen het naar de zin heeft; het plezier staat voorop.’

De zesjarige Hidde geniet inderdaad: ‘Ik zit niet op voetbal, maar vindt dit heel leuk. Ik kan heel goed schieten en als ik mijn zwemdiploma’s heb gehaald ga ik op voetbal.’ Marius (8) is VVSB-lid en hij doet voor de eerste keer mee aan de Voetbal5daagse. ‘Ik vind de spelletjes zoals het voetbalbowlen heel leuk. Volgend jaar kom ik zeker terug.’ Hij excelleert deze dagen, zo laat Marius weten. ‘Ik ben het beste in aanvallen, want ik kan hard op doel schieten en goede voorzetten geven. In drie wedstrijden bij de F2 heb ik al twaalf goals gemaakt en ik hoop dat ik naar de F1 mag.’

Voor meer informatie: www.sportpassie.nl.