LISSE – ‘De interne en externe communicatie van de gemeente schiet ernstig tekort.’ Deze kritiek uit fractievoorzitter Cees Verburg (D66) en hij richt zijn pijlen daarmee op wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse). Als voorbeelden haalt Verburg meldingen aan van inwoners over de openbare ruimte, waarop volgens die inwoners onvoldoende (snel) op is gereageerd. Ook een bewoner van Achter St. Aagten, die al bijna twee jaar wacht op een antwoord, heeft tot Verburg’s kritiek geuit. De fractievoorzitter is er helemaal klaar mee: ‘Dit zijn geen incidenten, maar hier is dus al geruime tijd sprake van een structureel (communicatie)probleem binnen de organisatie. Mocht dit niet snel verbeteren, dan voorzie ik een groot probleem voor de verantwoordelijk wethouder, Ad van Zelst (Nieuw Lisse).’
Gevraagd naar een reactie stelt Van Zelst: ‘Ik heb afgelopen zondag gezien dat de betreffende bewoner een mail gestuurd heeft naar de fractievoorzitters . Daarop heb ik een en ander direct in huis in gang gezet om het uit te zoeken. We hebben een kwaliteitshandvest en via dat handvest hebben we onszelf opgelegd tijdig te reageren op verzoeken en wensen van bewoners. Dat gaat heel vaak goed. Maar het gaat blijkbaar ook wel eens fout en elke fout is er één te veel, zoals nu vanuit Achter Sint Aagten of recent van een bewoner van de Westerdreef. Het blijft mensenwerk. Naar aanleiding van dat laatste incident heeft de heer Verburg een mail gekregen vanuit het gemeentehuis met onder andere de volgende tekst: ““Terugmeldingen openbare ruimte. In Lisse is een projectgroep bezig om het proces terugmeldingen aan inwoners te standaardiseren. Een belangrijke voorwaarde voor het goed slagen van dit project is het tot stand brengen van een koppeling tussen de systemen van de Meerlanden en Lisse. Hier wordt, in overleg met Decos en de Meerlanden, aan gewerkt.” Van Zelst: ‘We zijn dus bezig om de processen te verbeteren en in die zin deel ik de mening van Verburg dat dat snel dient te worden geregeld.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home