Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 maart 2013

Jongen redt scootmobieler

NOORDWIJK – Een invalide scootmobielrijder leeft nog dankzij de 12-jarige Felipe Zandvoort. De man reed door nog onbekende oorzaak in de sloot aan de Nieuwe Zeeweg en lag daar volslagen hulpeloos. Toevallig kwam de jongen langsfietsen; hij hoorde het hulpgeroep en stapte af om de man bij te staan. Ook belde Felipe het alarmnummer 112 en riep om de politie. De hulpdiensten rukten met groot materieel uit en haalden de man uit de sloot.

Een dag later vertelt Felipe over wat er is gebeurd. ‘Ik ging naar huis en dacht dat er een dode man of een pop in het water lag. Eerst bewoog hij niet, maar toen riep hij op hulp. Hij zei: “Ik kom niet uit het water. Ik red het niet, ik krijg geen lucht”.  Ik schrok wel, maar belde 112 en riep: ‘Mag ik de politie?! Er ligt hier een man te verdrinken!’

Felipe bleef bij de man en hielp om het lichaam van de man boven water te houden. Al na twee minuten kwam de politie en enkele minuten later volgden de ambulance en de brandweer. Voelt Felipe zich een held? ‘Nee hoor, ik heb gewoon gedaan wat ik moest doen.’