Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

11 november 2013

Lange adem voor oplaadpaal

LISSE – Wat voor waarde heeft een kwaliteitshandvest voor het beter communiceren met de inwoners, als er nog steeds mensen zijn die pas na meer dan een jaar een reactie krijgen op een verzoek voor het plaatsen van een laadpaal? Dat vroeg commissielid Bas van Riel (D66 Lisse) zich af tijdens de vergadering van de  commissie Maatschappij en Financiën van woensdag  16 oktober.
Van Riel: ‘Ambtenaren moeten volgens het kwaliteitshandvest tijdig reageren en goed en vriendelijk de telefoon opnemen. Maar iemand die vroeg om een oplaadpaal te plaatsen, krijgt na dertien maanden een bericht dat hier nog beleid over moet worden gemaakt.’ Hij vroeg zich af hoe dat kon. Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) vond ook dat het niet goed was, dat er zo’n lange termijn zat tussen het afhandelen van een vraag. ‘Dat is niet goed en adequaat in het gemeentehuis afgehandeld. Ik heb daar de gemeentesecretaris deze week op aangesproken. Het heeft voornamelijk met ict-problemen te maken.  Met het praten van onze computer met de computer van de Meerlanden en het registereren en doorgeven van de klacht. De proef daarmee is mislukt.’ Hij besloot optimistisch: ‘De excessen zijn gelukkig veruit in de minderheid. De medewerkers communiceren en werken enthousiast. Circa 90% gaat goed, maar die 10% moet er ook uit. Ik ga niet zeggen dat dit de enige klacht is. We willen het aantal klachten tot een nul wegwerken.’