LISSE – Wat voor waarde heeft een kwaliteitshandvest voor
het beter communiceren met de inwoners, als er nog steeds mensen zijn die pas
na meer dan een jaar een reactie krijgen op een verzoek voor het plaatsen van
een laadpaal? Dat vroeg commissielid Bas van Riel (D66 Lisse) zich af tijdens
de vergadering van de commissie
Maatschappij en Financiën van woensdag
16 oktober.
Van Riel: ‘Ambtenaren moeten volgens het kwaliteitshandvest
tijdig reageren en goed en vriendelijk de telefoon opnemen. Maar iemand die
vroeg om een oplaadpaal te plaatsen, krijgt na dertien maanden een bericht dat
hier nog beleid over moet worden gemaakt.’ Hij vroeg zich af hoe dat kon. Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) vond ook dat het niet
goed was, dat er zo’n lange termijn zat tussen het afhandelen van een vraag.
‘Dat is niet goed en adequaat in het gemeentehuis afgehandeld. Ik heb daar de
gemeentesecretaris deze week op aangesproken. Het heeft voornamelijk met
ict-problemen te maken. Met het praten
van onze computer met de computer van de Meerlanden en het registereren en
doorgeven van de klacht. De proef daarmee is mislukt.’ Hij besloot
optimistisch: ‘De excessen zijn gelukkig veruit in de minderheid. De
medewerkers communiceren en werken enthousiast. Circa 90% gaat goed, maar die
10% moet er ook uit. Ik ga niet zeggen dat dit de enige klacht is. We willen
het aantal klachten tot een nul wegwerken.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home