Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 december 2013

Mantelzorgwoning van de baan

OUDE WETERING – De door inwoner Leon Hoogenboom zo vurig gewenste mantelzorgwoning komt er niet. Dit is het resultaat van een gesprek tussen hem en twee vertegenwoordigers van de gemeente.
Hoogenboom wil al jaren een mantelzorgwoning bouwen, maar kreeg hiervoor altijd nul op het rekest. In het gesprek van donderdag 19 december is hem duidelijk uitgelegd wat hiervoor de reden is. Geen van zijn ouders heeft namelijk een zorgindicatie en ze komen dus niet in aanmerking voor een mantelzorgwoning. Het is overigens niet zo, dat iedereen die een zorgindicatie heeft, direct een mantelzorgwoning mag bouwen.  Eerst wordt er gekeken naar de mogelijkheden voor het aanpassen van de bestaande woning en daarna pas naar een mantelzorgwoning. Hoogenboom concludeert zelf: ‘Mijn ouders hebben nu veel te weinig punten om in aanmerking te komen voor een senioren huurwoning. Om meer punten te verkrijgen hebben zij ook weer een zorgindicatie nodig.’
De inwoner accepteert de situatie, zoals die is: ‘Een dergelijk gesprek had veel eerder plaats moeten vinden want het is mij nu pas duidelijk wat wel en niet mogelijk is in onze gemeente en dat had mij een hoop geld en frustratie gescheeld. Het is van groot belang dat een gemeente duidelijk met haar burgers communiceert; dit voorkomt een hoop onbegrip. Verder moet ik nadenken hoe nu verder. Één ding is wel duidelijk en dat is dat de verdere toekomstige zorg voor mijn ouders grotendeels op mijn schouders terecht komt.’