KAAG EN BRAASSEM – Hoe tevreden zijn de mensen, die gebruik maken van
de WMO-voorzieningen (Wet Maatschappelijke Ondersteuning)? Dat blijkt flink mee
te vallen, zo blijkt uit een enquete onder 237 mensen. De resultaten hiervan
werden dinsdag 3 december bekend gemaakt.
De manier waarop een
aanvraagprocedure wordt afgehandeld, krijgt een 7,1. De organisaties waar de
WMO-vragers hulp van ontvangen, zijn zeer goed bereikbaar. Minder tevreden is
men echter over het feit, dat ze regelmatig te maken krijgen met andere
medewerkers die voor de hulp bij het huishouden langs komen. In totaal heeft 22% van de respondenten (52 mensen)
een scootmobiel, maar van hen maakt 8% (bijna) nooit of slechts een paar keer
per jaar gebruik van dit vervoermiddel. Bijna de helft van de deelnemers
ontvangt een tegemoetkoming in de vervoerskosten van een (rolstoel)taxi. Hier
bestaat grote tevredenheid over. Circa driekwart van de mensen met een rolstoel
of scootmobiel ervaren regelmatig moeilijkheden bij het betreden van openbare
gebouwen. Het onderzoek werd uitgevoerd door SGBO Benchmarking.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home