Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 maart 2014

Mollers weigert raadszetel

LEIMUIDEN – Hij stond op de lijst van PRO Kaag en Braassem en kreeg 233 voorkeurstemmen. Toch besluit Koen Mollers om geen zitting te nemen in de gemeenteraad. Hij stond op nummer tien van de kandidatenlijst, maar weigert te voldoen aan de wens van honderden inwoners om hen te vertegenwoordigen.
Volgens eigen zeggen wilde hij niet in de gemeenteraad. ‘Ik stond op plek tien van de kieslijst van PRO. Ik heb aangegeven dat ik ook niet hoger op de lijst wilde, want plek tien leidt in principe niet tot een zetel in de gemeenteraad. Dankzij voorkeursstemmen is dit wel gelukt. Na lang wikken en wegen heb ik moeten besluiten om de zetel niet te aanvaarden. Ik wil graag op de achtergrond mijn partijgenoten ondersteunen, zoals ook steeds mijn intentie is geweest.’ De plaats van Mollers wordt nu ingenomen door Ilse van der Poel, die in eerste instantie niet was gekozen.