Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 mei 2014

‘Ik ben het groentje’

Wethouders presenteren zich
JOEP DERKSEN
OEGSTGEEST – ‘We zijn trots op deze wethoudersploeg, met een evenwichtige balans tussen daadkracht, annalytisch vermogen en jonge, enthuosiaste energie.’ Met deze woorden presenteerde fractievoorzitter Vincent Janssen (VVD) de drie wethouders Wendelien Tönjann (VVD), Jos Roeffen (LO) en Marien den Boer (CDA).
Tönjann houdt zich de komende jaren bezig met Ruimtelijke Plannen, Wonen en Volkshuisvesting, Verkeer en Vervoer, Economische Zaken en Dorpsmarketing. Ze vertelt: ‘Ik ben ontzettend trots en ga mijn uiterste best doen. Nieuw Rhijngeest en Poelgeest blijven een uitdaging. Ook op het gebied van volkshuisvesting staat veel op het spel. Voor mij zijn de portefeuilles Economische Zaken en Dorpsmarketing een heel nieuwe uitdaging. Ook geef ik extra aandacht aan het Bio Life Science park.’ Roeffen buigt zich voortaan over zaken als Onderwijs en Ontwikkeling, Jeugd, Groen en Milieu, Leefbaarheid en Onderhoud van de buitenruimte en Werk en Inkomen. Hij informeert: ‘Ik kan me heel goed vinden in dit resultaat en de consequenties die het heeft. Anderhalf jaar geleden dacht ik dat ik voor een interimklus gevraagd zou zijn. ik heb de smaak te pakken en ben goed ingewerkt. Ik ben nu klaar om voor de komende vier jaar door te gaan op de ingeslagen wg. Mijn portefeuille heeft een uitbreiding gekregen naaar de leefomgeving. Ik ben blij dat ik tot een college kan komen dat stappen gaat maken in een zelfstandig Oegstgeest voor de toekomst.’
De enige nieuwkomer is wethouder Den Boer, die verantwoordelijk is voor Financiën, Zorg en Welzijn, Sport, Vrijwilligersbeleid,(maatschappelijk) Vastgoed, Grondzaken en Bedrijfsvoering. Maar ook gaat hij grote dossiers als het zwembad, de decentralisatie van de zorg en de financiële coördinatie van de decentralisaties. Den Boer stelt: ‘Ik voel me ontzettend vereerd dat ik voorgedragen ben om na zeven jaar in de gemeenteraad deze functie op me te nemen. Voor de anderen is het gesneden koek. Ik ben het groentje dat hopelijk mijn draai kan vinden en hopelijk ondersteunen de andere wethouders mij hierin. Ik wil full swing doorgaan met het op orde krijgen van de financiën en ik dank iedereen voor het vertrouwen.’