LISSE – Wie aan de
receptie van het gemeentehuis een afspraak wil maken met een van de wethouders,
krijgt dit niet voor elkaar. Deze ervaring had een bewoonster van de
Wagenstraat, toen ze zich op het gemeentehuis meldde om rioleringsproblemen aan
te kaarten. Commissielid Theo van Dijk (CDA) hield donderdag 16 oktober tijdens
de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur een pleidooi voor hun
problemen.
Van
Dijk stelde: ‘In de Wagenstraat wordt de stoep wordt door bomen omhoog gedrukt
en de riolering moet worden hersteld. Inwoner wil een afspraak maken. Bij de
receptie wordt gesteld, dat dit niet mogelijk is. Daarom stuurde de bewoner een
brief. Hoe kunnen inwoners op een niet-digitale manier een klacht melden?’ Wethouder
Evert Jan Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) reageerde: ‘We hebben inderdaad www.verbeterdebuurt.nl. Dat is om meldingen in de openbare
ruimte te doen. Dat is in principe een prima systeem. Het is (voor de
ambtenaren, JD) heel prettig om een centraal punt te hebben, waar alle
meldingen binnen komen. Aan de balie plannen we geen afspraken met wethouders
in. Maar inmiddels is de brief geschreven (door de Wagenstraatbewoonster, JD) en
een afspraak gemaakt. Ik ga met de briefschrijfster proberen er in goede
harmonie uit te komen.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home