Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

31 maart 2015

Doorsteek van de baan

LISSE – Commissielid Erik Prins (D66) wilde donderdag 19 maart tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur weten of het huidige college nog plannen had voor een rechtstreekse (wandel)verbinding  tussen de bloemententoonstelling Keukenhof en het dorpscentrum. Hiervoor had hij een reden: ‘De bomen bij de Keukenhofrotonde zijn gekapt. Als boom ben je je leven niet meer zeker in Lisse. Wil de wethouder daar nu een doorgang realiseren?’
Wethouder Evert Jan Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) liet weten, dat daar geen sprake van is: ‘Wat mij betreft wordt die band zo snel mogelijk weer groen en beplant. Ik hecht meer aan die mooie groene omlijsting van Lisse.’ De wethouder zag niets in de oude ambitie om een nieuwe verbinding aan te leggen en stelde sceptisch: ‘Dat zou dan zijn voor die ene toerist die staande bij de rotonde in de verte de Intersport ziet en denkt: ‘In dat dorp moet ik wezen!’