JOEP DERKSEN
LISSE – Het gesprek
tussen Berna van Amersfoort, voorzitter van de seniorenraad, en apotheker
Bisnoe Adhien van de Lisse Apotheek, heeft resultaat opgeleverd. Van Amersfoort
was samen met seniorenraadslid Hans Hoogkamer naar Adhien gegaan om hem een
lijst met klachten van een aantal apotheekklanten voor te leggen. Naar
aanleiding van die klachten heeft Adhien toezeggingen gedaan om de service te
verbeteren, zo liet Van Amersfoort maandag 20 april weten.
Voortaan
gaat de apotheek niet meer tien minuten vóór sluitingstijd dicht en een
wachttijd van vijf kwartier (75 minuten) zal bij een spoedindicatie ook niet
meer voorkomen. Sterker nog; de apotheek gaat met een nieuw systeem werken; als
de wachttijd boven de zes minuten oploopt, dan wordt er een extra medewerker
aan de balie ingezet.
De
apotheker zegde ook toe, dat de klanten voortaan maximaal twee dagen hoeven te
wachten bij een herhaalservice, in plaats van de drie of vier dagen wat nu vaak
het geval is. Ook is het personeel op cursus geweest om meer te leren over ‘de
bejeging van klanten’, aldus Van Amersfoort. Waar veel klanten ook blij mee
zullen zijn, is dat er meer rekening gehouden wordt met de privacy. Zo wordt er
niet langer meer keihard gezegd welk (genees)middel wordt afgegeven en
bovendien kunnen klanten gebruik maken van een spreekkamer. Bezoekers van de
apotheek kunnen voortaan ook tips, adviezen en klachten direct melden.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home