Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

06 mei 2015

Apotheek neemt maatregelen

JOEP DERKSEN
LISSE – Het gesprek tussen Berna van Amersfoort, voorzitter van de seniorenraad, en apotheker Bisnoe Adhien van de Lisse Apotheek, heeft resultaat opgeleverd. Van Amersfoort was samen met seniorenraadslid Hans Hoogkamer naar Adhien gegaan om hem een lijst met klachten van een aantal apotheekklanten voor te leggen. Naar aanleiding van die klachten heeft Adhien toezeggingen gedaan om de service te verbeteren, zo liet Van Amersfoort maandag 20 april weten.
Voortaan gaat de apotheek niet meer tien minuten vóór sluitingstijd dicht en een wachttijd van vijf kwartier (75 minuten) zal bij een spoedindicatie ook niet meer voorkomen. Sterker nog; de apotheek gaat met een nieuw systeem werken; als de wachttijd boven de zes minuten oploopt, dan wordt er een extra medewerker aan de balie ingezet.
De apotheker zegde ook toe, dat de klanten voortaan maximaal twee dagen hoeven te wachten bij een herhaalservice, in plaats van de drie of vier dagen wat nu vaak het geval is. Ook is het personeel op cursus geweest om meer te leren over ‘de bejeging van klanten’, aldus Van Amersfoort. Waar veel klanten ook blij mee zullen zijn, is dat er meer rekening gehouden wordt met de privacy. Zo wordt er niet langer meer keihard gezegd welk (genees)middel wordt afgegeven en bovendien kunnen klanten gebruik maken van een spreekkamer. Bezoekers van de apotheek kunnen voortaan ook tips, adviezen en klachten direct melden.