HILLEGOM – Het onlangs
opgerichte 'Hillegom Marketing' presenteert dinsdag 9 februari haar
eerste echte wapenfeit: de nieuwe website
www.hillegomhistorischgoed.nl.
Op deze site staan evenementen en bijzondere gebouwen van Hillegom,
met als doel om het dorp bekender te maken in de toeristische wereld.
De promotieactie 'Historisch Goed' is
een puur Hillegoms initiatief, gedaan door Hillegomse ondernemers.
Hierbij ondersteund door de gemeente. Maar opvallend is wel, dat
prominent op de startpagina een Lisses cultureel erfgoed prijkt:
bloemententoonstelling De Keukenhof! Hiernaar gevraagd laat Esther
den Hertog, Kwartiermaker Hillegom Historisch Goed, weten: 'De
Keukenhof is dé toeristisch trekker van de Bollenstreek; dat mag
niet ontbreken op de site.' Volgens haar is de Keukenhof niet iets
typisch Lisses. 'De Keukenhof is van de Bollenstreek en van zichzelf
en het ligt toevallig in Lisse.'
Ook Marco van der Lingen, dorpspromotor van Lisse heeft er geen
problemen mee, dat Hillegom prijkt met Lissese veren: 'We zijn één
Bollenstreek. Ik heb er geen bezwaar tegen. Noordwijk en Amsterdam
promoten De Keukenhof ook. Het is goed dat Hillegom Marketing er is;
we kunnen samenwerken, want samen worden we sterker.'
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home