JOEP DERKSEN
KAAG EN BRAASSEM –
Ook Arjan Bakker gaf namens Stichting Kaag en Braassem Promotie een
presentatie. Hij waarschuwde er voor, dat deze gemeente niet zo moet
worden als de Algarve in Portugal, waar het 'langs de kustlijn
spierwit is van het beton'.
De afgelopen jaren zijn
al een aantal initiatieven genomen door ondernemers en inwoners om
meer toeristen te trekken. Bakker maakte graag mooie sier hiermee.
'Er zijn nu 56 arrangementen van ondernemers. Als we kansen pakken,
kunnen we 35% groeien.' De stichting zelf heeft een website opgezet.
Het resultaat: '38.000 unieke bezoekers over één seizoen'.
Ook was Bakker vol lof
over de recreatiekrant die in Kaag en Braassem wordt uitgegeven. Maar
Thijs Mooren (CDA) betwijfelde openlijk over het nut van die
recreatiekrant. 'Breng die recreatiekrant niet uit in Kaag en
Braassem, maar juist in de omliggende gemeenten. Wij inwoners weten
wel wat hier in de gemeente te doen is.' Bakker liet weten dit soort
reacties 'wel vaker te horen'. Maar ter verdediging gaf hij aan: 'We
willen ook dat ondernemers de recreatiekrant weggeven aan hun
klanten.'
Bakker hield een pleidooi
richting de ondernemers om 300 extra bedden te realiseren. 'Wat er
gaat gebeuren hangt af van de initiatieven die jullie gaan
ontplooien. We roepen op tot een investering in bedden.' De Stichting
Kaag en Braassem Promotie wil een promotiepakket opstellen. Hoe dat
er precies uit gaat zien, weet Bakker nog niet. 'Dat willen we met
ondernemers onderzoeken.' Wellicht wordt er in de toekomst minder
ingezet op gebiedspromotie en meer op specifieke projecten die
toeristen moeten lokken, zoals de Tulpenroute of het laarzenpad. Ook
zijn er plannen voor het opzetten van de Molengang, waarbij toeristen
de molens niet alleen van de buitenkant maar een paar keer per jaar
ook van de binnenkant kunnen bezichtigen. Bakker sloot zijn
presentatie af met het aan wethouder Yvonne Peters overhandigen van
het eerste exemplaar van het bidbook.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home