Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 september 2016

Expositie van beeldhouwwerken

HILLEGOM – Een bijzondere expositie is tot en met 28 oktober gratis te bezichtigen in Het Raam. Beeldhouwer Diny Boot heeft haar meest speciale beeldhouwwerken daar tentoongesteld.

Vol passie vertelt over haar werken: 'Mijn voorkeur gaat uit naar albast, serpentijn en speksteen. Ik ben begonnen met speksteen. Deze steensoort bewerk je met vijlen. Hakken doe je in de hardere steensoorten. Albast is een steen waarin je kunt hakken maar ook kan de steen bewerkt worden met een vijl. Naast dat albast een mooie transparante steen is klinkt de steen, als deze geen breuken heeft, heel helder. Hij zingt als het ware, prachtig!'


Boot viert dit jaar haar 20-jarig jubileum als beeldhouwer: 'Beeldhouwen geeft me energie en die vertaal ik weer in beelden. Tenslotte spelen mijn gevoelens een belangrijke rol bij mijn werk. Mijn inspiratie komt voort uit wat ik in het dagelijks leven tegenkom.' De expositie bij Het Raam is gratis toegankelijk tijdens de openingstijden. Voor meer informatie: www.hetraamhillegom.cc