Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

31 oktober 2017

Watertappunten moeten wijken

KAAG EN BRAASSEM – De gemeente onderneemt vooralsnog geen initiatief om her en der watertappunten aan te leggen. Raadslid Cees de Lange (CDA) besprak dit idee binnen zijn fractie. Hij wilde een voorstel indienen bij de gemeenteraad om enkele van deze watertappunten in de verschillende kernen te plaatsen. Dat zou een steun zijn voor de toeristische aantrekkelijkheid van de gemeente, zo is de gedachtegang.


Zijn partijgenoot Anja de Rijk vond dit idee 'heel verstandig', maar andere CDA-leden waren minder enthousiast. ,,Als ik ga fietsen, heb ik altijd water bij me. Het is een verantwoording voor jezelf om voldoende water bij je te hebben'', zo luidde een uitspraak. Het resultaat van de discussie was, dat het CDA geen 'watertappuntenmotie' gaat indienen. Maar mogelijk gebeurt dat nog wel in de toekomst, als er een plan wordt besproken over nieuwe fietsroutes voor Kaag en Braassem.