[KAAG
EN BRAASSEM] De regiotaxi moet een nieuw onderzoek uitvoeren, waar
het gaat om de klanttevredenheid van haar gebruikers uit Kaag en
Braassem. Onlangs werden de resultaten bekend gemaakt en daarin
stond, dat de taxiklanten uit deze gemeente zeer tevreden zouden
zijn. Maar slechts dertien inwoners hebben hun mening gegeven. En dat
zijn te weinig respondenten, om daar een goed beeld bij te krijgen,
zo vond voorzitter Leny van Luling van de Adviesraad Sociaal Domein
op dinsdag 3 april. ,,We willen een meer representatief onderzoek,
want zo hebben we geen zicht op wat de inwoners vinden.''
Wethouder
Floris Schoonderwoerd was het hier mee eens. ,,Het goede
rapportcijfer (in het onderzoek, JD) was gebaseerd op zó weinig
aanmeldingen, dat we daar niet van uit konden gaan. We hebben
aangegeven, dat er een beter en ander onderzoek moet plaatsvinden.''
Hij riep de leden van de Adviesraad op, om negatieve ervaringen van
inwoners over de regiotaxi door te geven aan het gemeentebestuur.
Zodat er actie op kan worden ondernomen.
De
Cliëntenadviesraad
Alphen aan den Rijn gaat echter nog een stap verder. Voorzitter Kees
Slingerland wil dat het bestuursorgaan Holland Rijnland nu al
maatregelen neemt. Voor het verbeteren van de dienstverlening moeten
meer gekwalificeerde chauffeurs en meer taxi's worden ingezet. En de
ritten moeten beter gepland worden, zodat gebruikers niet onnodig
hoeven te wachten. En als er klachten zijn, zouden die klachten niet
via een 0900 nummer gemeld moeten worden, maar met klachtenkaarten
(met postzegel), die bij de chauffeurs van de regiotaxi kunnen worden
aangevraagd.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home