Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

09 juni 2021

Nieuwe lijsttrekker D66

Nieuwkoop – Jop van der Pijl is de D66-lijsttrekker in Nieuwkoop voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. Hij volgt hiermee Annette Pietersen op.

Van der Pijl betrad de politieke arena succesvol in 2019, toen hij zich ervoor hard maakte, dat ieder jaar tijdens de internationale ‘coming out dag’ ook bij het gemeentehuis van Nieuwkoop de Regenboogvlag wordt opgehangen. Dit voorstel werd met een kleine raadsmeerderheid aangenomen.

Voor het fractievoorzitterschap was Van der Pijl de enige kandidaat, maar hij heeft de afgelopen twee jaar als fractie-assistent al volop meegedaan met de politieke vergaderingen. Hij hoopt, dat D66 bij de komende verkiezingen meer dan de huidige ene zetel in de raad haalt. ,, Met mijn enthousiasme heb ik al meerdere mensen weten te overtuigen om lid te worden van onze mooie partij. Ik hoop dat ik met dezelfde enthousiasme samen met onze gedreven fractie een mooie campagne mag gaan voeren.’’

Overigens is Van der Pijl niet de eerste homoseksuele lijsttrekker in Nieuwkoop. VVD-er Tom de Kleer trad hierover al eerder naar buiten. Aan enthousiasme ontbreekt het Van der Pijl niet: ,,Ik zet mij graag niet langer vanaf de zijlijn in voor onze progressieve partij. Ik wil de kar gaan helpen trekken in plaats van duwen.’’

Nick van Egmond (D66 Kaag en Braassem) heeft ook laten weten, dat hij lijsttrekker wil zijn voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen.