Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 juni 2021

Woede over weigering jongerenwoningen

Noordwijkerhout – De weigering van het gemeentebestuur. om zes jongerenappartementen op De Vlashoven 14 te mogen realiseren, leidt tot veel onbegrip bij de initiatiefnemer, het bedrijf Havenland.

In een brief aan de raadsleden geeft Havenland aan: ,,Nog nooit eerder heb ik zo’n onkunde meegemaakt als bij uw gemeente, bij de beoordeling van een project voor jongerenhuisvesting.’’ Het gemeentebestuur wordt verweten, dat een verzoek voor die jongerenhuisvesting eerst werd afgewezen, omdat er geen behoefte aan zou zijn en later werd de reden veranderd in ‘stedenbouwkundige argumenten’.

Maar Havenland geeft onder meer aan, dat het plan binnen het beleid past; de Vlashoven ligt volgens Havenland niet in het buitengebied. De briefschrijver sluit af: ,,Ik ben gaarne bereid een nadere toelichting op ons plan te geven en mijn woede over deze enorme miskleun van uw gemeente toe te lichten.’’