Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

08 september 2006

Ellen Filemon neemt op shovel afscheid van werkzame leven


Voorhout – Na 33 jaar gewerkt te hebben voor in totaal 6 notarissen genoot Ellen op 31 augustus van haar laatste werkdag bij notariskantoor Mendelts. De notaris, J.A. Mendelts, vond het jammer haar te zien gaan: “Het gaat goed met ons kantoor, mede dankzij haar inzet! Ik hoop dat het goed zal gaan met haar en dat ze zal genieten van haar man en familie.” Ellen’s grootste wens is altijd geweest om op een shovel te zitten en haar collega’s wisten uiteraard van deze droom. Van je collega’s moet je het hebben en ze spanden samen met Ellen’s man, Hans om in het geheim een shovelrit te regelen.

door Joep Derksen

Tot het laatst aan toe had Ellen (“36 jaar, maar dan omgekeerd”) geen enkel idee wat haar boven het hoofd hing: “Ik ben een beetje beduusd over alle aandacht.” Op de vraag of ze het werk zal gaan missen, antwoordt Ellen: “Zeker weten! Ik had eigenlijk wel langer willen blijven, maar nu breekt er een nieuwe fase in mijn leven aan. Ik ga er lekker van genieten met Hans: we gaan met vakantie en we tennissen allebei volop.” Met veel gevoel voor humor voegt ze eraan toe: “Er wordt gezegd dat ik voor zes verschillende notarissen heb gewerkt, maar dat is niet zo. Ik heb altijd op hetzelfde kantoor gewoond en alle bazen zijn op mij afgekomen!”

Op dat moment wordt de ex-werkneemster naar buiten gelokt, waar een speelgoed shovel op haar staat te wachten. Gierend van de lach springt ze op de shovel en maakt een rondje op het plein voor het kantoor. Terwijl ze achteruit aan het inparkeren is, komt een levensechte shovel de hoek omrijden. Ellen lacht nog harder, aarzelt geen moment en springt op de shovel. “Dit is geweldig!” juicht ze, voordat ze 5 meter hoog naar de Jacoba van Beierenweg reed. ’s Avonds hebben Ellen en Hans nog gezellig met hun collega’s in een Katwijk’s restaurantje gegeten.