Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 juni 2007

Promotie

TEYLINGEN – De gemeente wil haar toeristische promotie veel meer in eigen hand houden en dit gaat voor een deel ten koste van de activiteiten van de VVV Holland Rijnland. Wethouder Homan legt uit: ‘Teylingen is een merk en met een professionaliseringsslag willen we dit merk goed neerzetten in de markt. De VVV liet de promotie van Teylingen meer afhangen van individuele initiatieven, maar wij willen dit beleid centraliseren. Samen met onder meer Stichting Promotie Sassenheim, de VVV, horecaondernemers en de Teylingen Ondernemers Vereniging gaan we Teylingen promoten. Niet alleen op het gebied van recreatie, maar ook voor de vestiging van bedrijven of als locatie om te wonen.’

Teylingen moet ook zichtbaarder worden in de bladen, zo vindt Homan: ‘Een betere profilering in bladen als ‘Leven’, ‘Business Management’ en ‘ANWB-Kampioen’, maar ook het opzetten van diverse websites over bijvoorbeeld de Kagerplassen moet een breder publiek informeren over onze plaats. Ook gaan we deelnemen aan beurzen, zoals de Hiswa en de Vakantiebeurs.’

Om dit alles te stroomlijnen, wordt een recreatieplatform opgericht: een plek waar iedereen bij elkaar komt om de activiteiten op elkaar af te stemmen en, waar mogelijk, zaken te combineren. Homan noemt een concreet voorbeeld van de vernieuwde stappen op het toeristische vlak: ‘In de week voor de Kagerplassen wordt vanaf dit jaar de Albert Heijn sloepenrace gehouden waarbij gestreden wordt om de Teylinger cup.’

Toch blijft de VVV een rol spelen in Teylingenland. ‘De VVV Warmond blijft 100% zeker bestaan en we willen dit instituut versterken. We willen meer fysieke informatiepunten hebben waar veel toeristen komen, bijvoorbeeld op het moment dat Panorama Tulipland bij het kasteel Teijlingen geplaatst is. Zo’n informatiepunt moet dan ook op zondag open zijn: juist dan komen er veel toeristen.’