Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

09 augustus 2007

Commissie wil inzage in DSL-lijst

LISSE – Wim Bosch, lid van de monumentencommissie, deed andermaal een oproep aan wethouder Guus Mesman (PvdA) om deze commissie inzage te geven in de DSL-lijst; een overzicht van monumentwaardige panden in Lisse die is opgesteld door de Stichting Dorp Stad en Land.

Bosch: ‘De Wagenschuur op Kanaalstraat 11 en het pandje De Verwondering op Kanaalstraat 15 worden gesloopt. Ik ben ongerust, want het lijkt erop dat de projectontwikkelaars het voor het zeggen krijgen. Ik pleit ook voor een herziening van het uit 1986 stammende bestemmingsplan. Er is momenteel geen beschermd dorpsgezicht en er kan nu zoveel, waardoor de gemeente de regie kwijt raakt. Ik ben er teleurgesteld over dat het zo kan en toegaat. Het besluit komt maar niet van de grond en de sloop van panden gaat maar door. Ondertussen heeft de afdeling RO (ruimtelijke ontwikkeling, red.) van de gemeente de DSL-lijst en de monumentencommissie niet, terwijl wij wel deskundigen zijn. Dat verontrust mij ontzettend en stelt me teleur.’

De monumentencommissie besloot hierop bij Mesman aan te dringen op spoed bij het overhandigen van de DSL-lijst.