Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 september 2007

Burgemeester Langelaar wil overleg met jongeren

LISSE – Burgemeester Corrie Langelaar had bij de discussie over de hangjongerenoverlast tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij & Financien een tip: ‘Regelmatig hoor ik ook het geboenkeboenk van de bassen uit de auto’s bij de ijsbaan. Ik woon er in de buurt en ben met die jongeren een keer of zes in gesprek geweest. De mensen vragen me er wat aan te doen en ik ga er elke keer weer heen. De jeugd zegt dan ook: niemand vraagt het ons. Ze zetten daarna ook de muziek zachter en vervolgens hoor ik hen ook niet meer. Dat is dus waar het om gaat: je moet zelf ook de communicatie opzoeken.’
Enthousiast vervolgt ze: ‘Toen ik vanavond bij het gemeentehuis aan kwam lopen, zaten er jongeren op een bankje met de nodige rotzooi om hen heen. Ik heb hen aangesproken en ze zouden het opruimen. Ik vraag me af wie van de aanwezigen hier dat ook heeft gedaan. Met hen in contact gaan heeft absoluut effect!’