Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

16 januari 2008

Kok: ‘We zijn Noordwijk Binnen niet vergeten’

NOORDWIJK – Henk Kok, voorzitter van Noordwijk Marketing informeerde de commissie Werken en Welzijn over de voortgang van de stichting die Noordwijk (inter)nationaal op de toeristische kaart moet zetten.

Kok: ‘De marketing moet groeien, maar er zijn al wat initiatieven ondernomen. We hebben voor logiesverstrekkende bedrijven uit het middensegment arrangementen ontwikkeld om de verblijfsduur van de toeristen op te trekken, maar door gebrek aan tijd van de hoteliers is dat niet van de grond gekomen. In dit middensegment moeten we ook goed nagaan of de capaciteit van kamers wel voldoende is om een vrij grootschalig arrangement op te zetten. Want als je zoiets doet en de bedden zijn niet beschikbaar, dan kun je het toch niet verkopen. In 2008 gaan we dus kijken of de capaciteit voldoende is. Daarnaast hebben we de pers-communicatie ondersteuning van de NATO bijeenkomst opgezet, een live weerstation toegevoegd aan de website
www.noordwijk.info en is de organisatie NRCB (betrokken bij de organisatie van beurzen) in december geïntegreerd met Noordwijk Marketing.’

De voorzitter vervolgt: ‘Voor de positionering van Noordwijk hebben we de afgelopen maanden gewerkt aan een strategisch plan en onze sterke en zwakke punten op een rijtje gezet. Zo heeft onze gemeente een gunstige locatie, met dichtbij toeristische trekkers als Amsterdam, Schiphol en de Keukenhof en zijn de winkels op zondag geopend. Negatieve punten zijn dat hier geen jaarronde toeristische business is. Er zijn onvoldoende recreatieve voorzieningen, beperkte slechtweervoorzieningen en een te beperkt toeristisch aanbod op het strand.’

Congresmarkt

Vanaf 10 maart wil de stichting starten met de ‘implementatie van het businessplan’. Zo moet de website een sterk verbeterde evenementenkalender krijgen, worden emailadressen van geïnteresseerde inwoners verzameld en worden arrangementaanbiedingen verder ontwikkeld. Tegelijkertijd wordt de congresmarkt via beurzen benaderd.

Commissielid Hans van de Berg (Progressieve Combinatie) was kritisch: ‘Ik wil de heren en dames van Noordwijk Marketing uitdagen om ook de kansen die Noordwijk Binnen biedt duidelijk mee te nemen in de manieren waarop Noordwijk op de toeristische kaart gezet kan worden.’ Kok antwoordde: ‘Dit is een terechte opmerking en we zijn dit gebied niet vergeten. We zien kansen om juist van Noordwijk Binnen een van de toeristentrekkers te maken, zonder de menselijke maat te verliezen. We gaan ook evenementen ondersteunen die in dit gebied plaatsvinden.’

Vrijdag 22 februari vindt over dit onderwerp een uitgebreide presentatie plaats in de Space Expo.