Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

25 januari 2008

Wethouder Homan: brug slaan tussen provincies

TEYLINGEN – Wethouder Bert Homan wil zich inzetten om de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland nader tot elkaar te laten komen, waar het gaat om de aanleg van de noordelijke ontsluiting van de Greenport. Dit vertelde hij tijdens de nieuwjaarsborrel van de TOV.

Homan: “Deze noordelijke ontsluitingsroute moet tussen Lisse en Hillegom komen te liggen, want momenteel is in deze regio het bereiken van de A4 en de A44 heel lastig. Ik was bestuurder in Noord-Holland en daar klaagde men erover dat de Provincie Zuid-Holland niet cooperatief was met het realiseren van deze weg. Maar nu ben ik wethouder in Teylingen en krijg hier te horen dat de Provincie Noord-Holland toekomstige ontwikkelingen in de weg staat. Iemand moet een brug slaan tussen de twee Provincies.

Is de wethouder zelf hier dan niet de meest geschikte persoon voor? “Inderdaad, waarom zou ik niet de kar trekken. Het economische belang van de Greenport is erg belangrijk; bedrijven moeten met hun groei ook weg kunnen uit de regio. Het is goed om de verschillende partijen bij elkaar te brengen en ik zou het liefst morgen al beginnen.”