Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

25 juni 2008

“Fancy chique beach style evenement”

Prosecco Beach zet nieuwe standaard voor strandfeesten in Noordwijk

NOORDWIJK – “Prosecco Beach is niet zomaar een strandfeest, want hier worden de muziekstromen funky jazz en dance dicht bij elkaar gebracht. Het stranddeel voor Beachclub Los Tios is op zaterdag 5 juli geheel omgevormd tot een sfeeervol en trendy aangekleed muziekfestijn.” De broers Martijn en Michiel van den Berg, eigenaren van Los Tios en restaurant Het Zuiderbad, hebben geen moeite om superlatieven te vinden. En terecht, want de 5.000 bezoekers aan Prosecco Beach krijgen een evenement voorgeschoteld, dat de standaard zal zijn voor alle toekomstige strandfeesten in Noordwijk.

Door Joep Derksen

Oorspronkelijk zou het interview plaatsvinden in aanwezigheid van Raymon van Sprang, mede-oprichter van het organiserende bureau Tridee. Hij liet zich echter telefonisch verontschuldigen vanwege pech met de auto. De broers verwoordden het echter prima: “In 2003, 2004 en 2006 organiseerden we ook strandfeesten, in samenwerking met landelijke radiozenders waar duizenden mensen op af kwamen. De laatste keer waren hier zelfs 25.000 man, maar dat was eigenlijk te grootschalig. Dit jaar zetten we, in samenwerking met Arrow Jazz, Rock FM Classic en Caz!, een heel bijzonder strandfeest op: niet alleen wat de muziek betreft, maar ook qua decor en aankleding.”

Tipje

Ze lichten een tipje van de sluier op: “Het wordt een strandfeest zoals het in Nederland nog niet bekend is. Een feest met allure voor diegenen tussen 18 en 45 jaar, dat omgeven is door speciaal aangelegde strandwallen. De mensen worden verwelkomd met een glas Prosecco en over het hele terrein staan palmbomen, olijfbomen, maar ook foodstands met luxe producten. Op het strand staan verschillende cocktailbarren en het publiek kan kennis maken met de Fabulous Shaker Boys. Er staat een heel groot podium met een catwalk die midden tussen het publiek doorloopt. Hierdoor is er dus continue direct contact tussen de artiesten en het publiek. Wie zijn die artiesten dan?: onder meer Wicked Jazz Sounds en de DJ’s Roog, Lucien Foort en Leroy Styles.”

Ze vervolgen: “En dat alles, en nog veel meer, voor een entreeprijs van slechts 20 euro. Het enige dat we niet in de hand hebben, is het weer, maar mocht dat tegenvallen dan is het evenement overdekt. Prosecco Beach is vergelijkbaar met MTV-Unplugged: een mix van bands met danseressen en DJ’s. In feite wordt op 5 juli een nieuwe muziekstroom geïntroduceerd.” Over een ding willen de beiden duidelijk zijn: “Dit is een laagdrempelig feest, vandaar ook die entreeprijs, maar op dit feest is iedereen een VIP. De kaartverkoop loopt via
www.proseccobeach.com en bij alle 400 Primerawinkels loopt als een trein, dus het is zaak er snel bij te zijn.

Standaard

Als het aan Tridee en de broers Van den Berg ligt, zet Prosecco Beach de standaard voor alle toekomstige strandfeesten: “Dit is een eerste stap in een concept voor heel Noordwijk. Wanneer het een succes wordt, kan dit jaarlijks herhaald worden, want het biedt een meerwaarde voor deze badplaats op toeristisch gebied. Ook in de toekomst kunnen hotels en restaurants zich dan binden aan het evenement, zodat het jaarlijkse strandfeest in hetzelfde rijtje komt te staan als het bloemencorso en de Tulpenrally.”

1 Comments:

At 2:37 p.m., Anonymous Anoniem said...

Joep, dit was dus een waardeloos feest.
Het regende pijpenstellen en het enige wat overdekt was is de Sushi tent (waar de mensen die niet al weg waren gegeaan maar gingen schuilen.

Jazzmuziek en een doorlopend podium in het publiek heb ik niet kunnen ontdekken.

Ik heb de hele avond hooguit 200 bezoekers gezien, waarvan het merendeeel voortijdig afhaakte wegens het zwaar tegenvallende karakter van dit feest!

HIER GA IK DUS NOOIT MEER HEEN.
en 20 euro is het al helemaal niet waard

 

Een reactie posten

<< Home