Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

18 juni 2008

Lokaal Loket Lisse moet nog verbeteren

LISSE – Het Lokaal Loket Lisse (LLL) krijgt een steeds grotere bekendheid, zo laat het Jaarverslag Lokaal Loket Lisse 2007 weten. Wel zijn er nog een paar knelpuntjes.

Het rapport stelt: ‘de teamleden vinden de huidige huisvesting aanvaardbaar, al blijft het gebrek aan privacy een probleem. Plannen om te verhuizen naar de gemeentewinkel worden uitgewerkt. Er zijn veel personele mutaties geweest, waardoor de coördinator veel tijd heeft moeten spenderen aan het inwerken van de nieuwe adviseurs. Gelukkig meldde in oktober STGR zich als participant en leveren zij een adviseur. Helaas heeft Trias Woondiensten besloten haar adviseur terug te trekken. Meerdere adviseurs vinden het werk in het loket best een zware belasting, met name doordat het werk bovenop het ‘eigen’ werk komt. Kennelijk zijn niet alle adviseurs vrij gemaakt van andere taken om voldoende tijd te kunnen besteden aan het loket

Het rapport stelt verder: ‘De bedoeling is dat het loket vragen zoveel mogelijk afhandelt, zodat cliënten zo min mogelijk doorverwezen hoeven te worden. In de praktijk blijkt dat de adviseurs in 50 % van de gevallen alleen informatie en advies geven en/of gericht doorverwijzen. Hoewel dit een belangrijke functie van het loket is, is de mate van vraagafhandeling wellicht voor verbetering vatbaar. Er zijn twee klachten bij de coördinator binnengekomen. Beiden hadden betrekking op onvoldoende informatieverstrekking.’
Het merendeel van de mensen die in contact treden met het LLL is in de leeftijd tussen 40 en 80 jaar. Het aantal klantencontacten is met 17% toegenomen tot 1724.