Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 april 2009

‘Ik wil niet meer terug’

ActiVite-bewoonster geniet van Park Overbosch

TEYLINGEN – ‘Het is echt een aanrader om in Park Overbosch te wonen.’ Mevrouw Cilia van Seggelen – Beugelsdijk verhuisde op 14 juli 2008 vanuit haar aanleunwoning in Warmond naar Park Overbosch. ‘Ik zou er geen zin in hebben weer terug te gaan; het is hier allemaal prima geregeld.’

In het ruime appartement op de begane grond ontvangt mevrouw Van Seggelen haar bezoek vriendelijk. Haar balkon biedt uitzicht op het groene hart van Voorhout, met uitzicht op plaatsgenoten die genieten van hun vrije tijd. Ze laat weten: ‘Vorig jaar mei kreeg ik na terugkomst van mijn vakantie te horen dat ik ging verhuizen van De Weide, een aanleunwoning bij Liduina, naar Park Overbosch. Voordat ik hierheen verhuisde, ben ik met mijn dochter wezen kijken en de eerste indruk was prima. Gevoelsmatig was het voor mij als rasechte Warmondse moeilijk om naar Voorhout te verhuizen. Warmond is een mooi dorp, maar eerlijk gezegd heb ik het hier zalig. Ik woon rustig, heb een mooi uitzicht en kan op mijn gemak kijken naar alles wat er te beleven valt. Er is beweging: ik heb de mensen voor mijn huis zien schaatsen en voetballen: de beweging buiten geeft rust in mijn hoofd. Zelf ga ik ook regelmatig wandelen.’

In Park Overbosch wonen de mensen zelfstandig. Ieder heeft een eigen voordeur, maar hulp van het verzorgend personeel is via een oproepinstallatie altijd dichtbij. Mevrouw Van Seggelen: ‘Zelf maak ik geen gebruik van de huishoudelijke hulp, maar dat kan wel aangevraagd worden. Ik ben heel blij met het nieuwe raam dat in mijn woonkamer is geplaatst: mijn uitzicht is weer heerlijk en helder! Het is echt een aanrader om in Park Overbosch te wonen; ik zou er geen zin in hebben weer terug te gaan naar Warmond. Dit huis is oorspronkelijk voor de rijkere mensen opgezet en nu wonen er “gewone” mensen in. Daar komt bij: ik vind alles hier prima geregeld.’
Voor meer informatie over Park Overbosch en de beschikbaarheid van kamers, kunt u contact opnemen met Goof van der Hoorn ()71) 516 1444.