Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 juli 2009

Extra raadsvergadering over nieuwe Agnes

TEYLINGEN – Er komt een extra gemeenteraadsvergadering waarbij de perikelen rond de nieuwe Agnes worden besproken. Gemeenteraadslid Daisy Nieuwenhuizen (VVD) nam afgelopen week dit initiatief. “Het lijkt mij een goed signaal naar ActiVite”, zo liet ze desgevraagd weten.

Door Joep Derksen

De politiek komt in actie na berichten dat er niet voldoende zorgfaciliteiten zijn voor de bewoners van de oude Agnes om op de nieuwe Agnes (ook wel Herenstaete genoemd – JD) terug te keren en zelfstandig te wonen. Ook ziet ActiVite geen mogelijkheden om deze voorzieningen alsnog te realiseren, onder meer omdat dit te duur zou zijn. Het college van burgemeester en wethouders heeft vorige week een raadsmededeling uit laten gaan, maar de inhoud hiervan is voor de gemeenteraadsleden niet voldoende.

Nieuwenhuizen liet zondag 26 juli weten: “Ik heb een quorum van minimaal vijf mensen nodig die tijdens deze zomervakantie aanwezig kunnen zijn. Als het lukt, dan vindt de gemeenteraadsvergadering donderdag 30 juli plaats. Ik wil echter ook dat deze ingelaste gemeenteraadsvergadering raadsbreed wordt gesteund. Daarom ben ik nog druk bezig met alle partijen in contact te komen.”

Over de reden waarom er een extra gemeenteraadsvergadering dient te komen: “We kregen een raadsmededeling, maar daar zijn niet alle vragen mee beantwoord. Nog onduidelijk is of ActiVite dit zomaar kan doen en hoe het zit met de gemaakte afspraken uit het verleden. Wat bij mij vooral leeft is het gevoel: ‘Hoe kon deze situatie zomaar gebeuren?’ Ook wil ik weten of we wat kunnen bijdragen aan oplossingen. Deze situatie is namelijk niet wat we willen en er komt nog meer aan, zoals de herbouw van Liduina.”