Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 januari 2010

Voorhouter serieuze kandidaat voor ledenraad PowNed

VOORHOUT – Het televisiestation PowNed, dat ontstaan is uit de website Geen Stijl, krijgt hoogstwaarschijnlijk Voorhoutse ondersteuning. De in dit dorp woonachtige Gerben Schouteren (40) heeft zich kandidaat gesteld voor de ledenraad van PowNed.

Over de redenen waarom hij deel wil uitmaken van de ledenraad, laat Schouteren weten: ‘Ik wil ervoor zorgen dat er eindelijk eens wat anders op televisie komt dan het politiek correcte linkse gel*l. Hoewel ik geen Wilders-fan ben, moeten we toch op zoek naar de eerste publieke figuur, een BN-er, die er voor durft uit te komen op Geert Wilders te stemmen.’

De ‘reaguurders’ van Geen Stijl mogen bepalen welke 20 van de 22 kandidaten plaats mogen nemen in de ledenraad. Schouteren, een zelfverklaard atheïst en Fortuynist, antwoordt op de vraag waarom de mensen juist op hem moeten kiezen: ‘Ik ben veel in het buitenland en kijk vaak buitenlandse TV. Ik kan ervoor zorgen dat PowNed als eerst op de hoogte is van nieuwe trends in TV-land. Het briljante “Hole in the wall” had dan bij PowNed gezeten in plaats van bij SBS6.’
Aan een uitgebreid interview werkt Schouteren liever niet mee: ‘Zelfs mijn vrienden weten nog niet dat ik me opgegeven heb. Mijn poging om deel te nemen aan de ledenraad is wel serieus, maar ik ben een beetje geschrokken van de reacties die er over de kandidaten op de website Geen Stijl zijn achtergelaten.’