Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 december 2010

Brief Seniorenraad wekt wrevel wethouder

LISSE – De brief van de Seniorenraad aan de fractievoorzitters van de politieke partijen heeft de woede gewekt van wethouder Adri de Roon (D66). Die liet tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën (M&F) op woensdag 8 december weten ‘drie appeltjes te schillen met de Seniorenraad.’

De Roon liet weten: ‘Ik heb drie appeltjes te schillen. Ik vind deze brief absoluut niet gepast, ook al zal de actie goed bedoeld zijn. Het leidt tot verwarring en onrust; deze actie passeert het college omdat de Seniorenraad zich rechtstreeks tot de fractievoorzitters richt. Dat kan ik niet hebben. De Seniorenraad is een adviescommissie van het college en ik wil op korte termijn overleg met de Seniorenraad over hun positie en rol.’

De wethouder vervolgde: ‘De SWOL (Stichting Welzijn Ouderen Lisse, JD) geeft uitvoering aan het beleid. Als zij hier grote problemen mee hebben, dan lijkt het logisch dat het SWOL zich als eerste tot de wethouder richt. Ik ben altijd bereid mee te denken in het oplossen van problemen. Ik wil op korte termijn overleg met het bestuur van de SWOL om opheldering te vragen.’ De Roon wilde niet inhoudelijk op de brief van de Seniorenraad ingaan, maar stelde wel: ‘De oproep in de brief leidt mogelijk tot ongewenste beeldvorming. De brief roept immers op dat het college nog meer doordrongen raakt van en nog meer coulance betracht bij. Dat klinkt sympathiek, maar wekt de suggestie dat het college niet voldoende doordrongen is van de situatie. Daar wil ik in het openbaar krachtig afstand van nemen. Ik zal u van de uitkomsten van het overleg op de hoogte stellen.’

Commissielid Bert van Santen (SGP/Christenunie wilde nog weten: ‘Kwam deze brief als een volslagen verrassing; stond er nieuwe informatie in?’ De Roon: ‘De wijze waarop dit naar voren wordt gebracht kwam voor mij als een volslagen verrassing. Ik ben nooit eerder door de Seniorenraad verrast. Altijd heeft men eerder contact met mij gezocht voordat men in de openbaarheid ging. Waarom ze het nu anders doen, is voor mij een volslagen verrassing.’