Kopzorgen over Lisserbrug
Van Dijk: ‘Er zijn woningbouwplannen voor Lisserbroek en omgeving. Dit legt al een grote druk op de oostwestverbinding tussen Lisse en Lisserbroek. In hoeverre heeft college (in de gesprekken met de regionale overheidsorganen, JD) de verkeersproblematiek aangegeven om een extra ontsluiting te kunnen realiseren? De Lisserbrug wordt alleen maar drukker en dan moet daar ook nog een keer een bus tussen gepropt worden met behulp van een verkeersgeleidingssysteem.’
Vreemd genoeg valt het juist instellen van de stoplichten bij de Lisserbrug namelijk onder de verantwoordelijkheid van de gemeente Haarlemmermeer. Probleem hierbij is dat deze stoplichten voor de Haarlemmermeer in een uithoek van hun gemeente liggen. En dus zijn er vaak andere zaken die de aandacht vragen van de Haarlemmermeerse. Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) liet weten dat hij hier nog geen duidelijkheid over kon geven, maar wacht op een beleidsnotitie uit Haarlemmermeer. ‘Dat komt medio maart onze kant uit.’
De wethouder keek vooruit naar de toekomst: ‘Als de HOV (Hoogwaardig Openbaar Vervoer, met aparte busbanen) er eenmaal zou komen te liggen, zou je ‘m wel meer moeten gebruiken dan voor vier keer een lange brede bus. Maar de potjes vanuit het rijk zijn specifiek bestemd voor het openbaar vervoer en niet voor andere ontsluitingen. Wij gaan wel vragen of die ontsluiting niet alleen voor de HOV, maar ook voor ander verkeer zal zijn.’ Het antwoord op die vraag lijkt echter nu al duidelijk.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home