Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 april 2012

Toekomst Hotel De Branding onzeker


Na award ‘Slechtste hotel van Nederland’

NOORDWIJK – Met een waarderingscijfer van 3,1 komt Hotel voor Even als slechtste uit de test van waarderingssite Zoover. Deze ‘award’ is toegekend naar aanleiding van reacties op de Zoover website, waar de kritiek over het hotel niet mals is. ‘Oubollig, kapotte spullen en vreselijke douche’, waren enkele van de kritieken die te lezen zijn op de site. Maar is het echt zo slecht gesteld met dit hotel, waar voor 35 euro per nacht een kamer gehuurd kan worden? Het Witte Weekblad ging op onderzoek uit.

Een van de gasten is Nico Hesseling en hij is niet ontevreden. ‘Ik heb hier een nacht gelogeerd, maar voor 35 euro kun je niet teveel verwachten. Ik vind het een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik slaap ook wel eens in Aziatische hotels en daar is het nog veel erger.’ De Britse zakenman John Loizou loopt samen met zijn Italiaans collega Max Mandler naar buiten, terwijl ze tegen elkaar grappen maken over de staat van het hotel. Gevraagd naar hun mening over de award ‘Slechtste hotel van Nederland’, beginnen ze keihard te lachen en feliciteren ze elkaar. Loizou reageert: ‘Het hotel is niet zo slecht. We zijn hier omdat dit het enige hotel was, dat nog niet volgeboekt was. Ik moest lachen toen ik hoorde hoe weinig het kost. Er zijn inderdaad niet veel faciliteiten en het onderhoud is niet zo goed, maar als dit het slechtste is, wat Nederland te bieden heeft, dan is dit voor het land een goede zaak.’

Mandler vulde aan: ‘Het douchehoofd doet inderdaad wat de naam zegt: je hoofd wordt nat, waarna de rest van je lichaam tijdens het douchen bedruppeld wordt. Maar we krijgen elke dag schone lakens en het ontbijt is goed. Ik zou er geen probleem mee hebben om hier nogmaals te komen.’ Onder het genot van een kop (helaas koude) koffie reageert manager Jasper van den Dulk op het nieuws over de Award. ‘De opmerkingen op de site gaan over de tijd dat hotel De Branding nog door het leven ging als “Hotel voor Even”. Indertijd runde de kok het hotel, maar hij kon het niet aan; hij bleef lang uitslapen en gokte. Ik kwam hier in november 2010; het hotel ging zo’n vier maanden dicht en we hebben alles schoongemaakt. Sinds april 2011 heet dit hotel De Branding. Veel is opgeknapt, maar aan het (zo’n 60 jaar) oude pand, kan ik niets veranderen: de banken werken niet mee en bovendien zouden dan ook de logiesprijzen moeten worden aangepast.’

Hij verzucht: ‘Aan de smet van Hotel voor Even kom ik niet af. We zijn een simpel hotel, waar je voor twee personen een kamer met douche en toilet krijgt voor 50 euro. Als je in Noordwijk iets te lang parkeert, is het veel duurder. Voor dat geld krijg je geen Huis ter Duin, maar mensen die normaal niet naar  Noordwijk kunnen komen, kunnen zich zo toch een overnachting veroorloven.’

Hij reageert op de kritieken op de Zoover website: ‘We hebben vorig jaar nieuwe bedden aangeschaft en alles is geschilderd en schoongemaakt. We hebben geen doucheslangen, want alles wordt hier gepikt; tot de bolletjes uit de lampen. Maar wij zijn vriendelijk en behulpzaam voor onze klanten en er is een leuke werksfeer. Natuurlijk moet je niet drie dagen op de kamer zitten, want daar word je niet vrolijk van. Maar ik ga me niet schuldig voelen, want ik sta er altijd op dat het hotel schoon is.’ Tot nu toe is het hotel continue (vol)geboekt, maar Den Dulk kijkt met angst naar de toekomst. ‘Ik weet niet of we met zulke referenties nog wel door kunnen gaan.’

1 Comments:

At 2:31 a.m., Anonymous Anoniem said...

This virus has more oil can also heal genital warts.
Here are a few recommendations that you may desire to acknowledge with the Orchard apple tree cider
vinegar. before you buy verruca remotion products you mightiness desire to try this fifty-fifty drive problems during birth of the sister.



my blog ... moles on skin

 

Een reactie posten

<< Home