Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

31 mei 2012

Ard van der Steur gaat voor tweede ronde

WARMOND – Het VVD-gemeenteraadslid Ard van der Steur gaat voor een nieuwe periode in de Tweede Kamer. Vorige week maakte hij bekend dat hij zich opnieuw kandidaat heeft gesteld om op de verkiezingslijst voor zijn partij te komen. In een interview vertelt Van der Steur over zijn beweegredenen.

‘Ik heb de afgelopen anderhalf jaar ervaren dat het kamerlidmaatschap een jas is die mij goed past. Na belangrijke ervaring te hebben opgedaan als gemeenteraadslid in Warmond en Teylingen, bevalt het mij goed die kennis nu op landelijk niveau te kunnen gebruiken. Ik heb veel kunnen bereiken, sterker nog, ik heb vele wetten door het indienen van amendementen verder kunnen vervolmaken en aan mijn wensen kunnen aanpassen en ben bezig verschillende initiatieven uit te werken.’ Als voorbeelden noemt hij: ‘Het gaat dan om vereenvoudigde systemen voor de berekening van kinder- en partneralimentatie of het inzetten van mediation, voordat voor de gang naar de rechter wordt gekozen.’

 Van der Steur vervolgt over de vraag wat zijn hoogte- en dieptepunten waren in de afgelopen anderhalf jaar: ‘De momenten waarop je concreet dingen bereikt, zijn natuurlijk de hoogtepunten. De val van het kabinet was wat mij betreft het dieptepunt, ik had premier Rutte de klus graag zien afmaken. Ik hoop dan ook dat hij die kans na de verkiezingen alsnog weer krijgt.’

Hoe hoog denkt Van der Steur op de lijst te komen? ‘Kamerleden worden door hun kamercentrale voorgedragen, in mijn geval is dat Zuid-Holland Noord. Welke plaats op de lijst ik krijg, is nog niet bekend. Ik ga de komende maanden natuurlijk geen gelegenheid uit de weg om kiezers te vertellen waar de VVD voor staat en hoe ik daar persoonlijk invulling aan geef. En dat zij op de VVD moeten stemmen natuurlijk!’